פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (ראשון) לבית המשפט כי היא מאשימה את לוחם מג"ב, אשר נמצא במעצר כבר למעלה משבועיים בעבירת הריגה ולא ברצח נער פלסטיני, ובכך הקלה את האישום שלו.

עורכי הדין מטעם המדינה, אורי קורב (המוכר מחלקו במשפט אולמרט) ויפעת גפן, פירטו ב-15 סעיפים את השתלשלות האירועים עפ"י ידיעתם, כשבסעיף 10 מפרטים וכותבים כי "בשלב שאינו ידוע במדויק למאשימה, הכניס הנאשם כדור חי למחסנית תחמיש, בכוונה לירות לעבר מפירי הסדר. הנאשם השתמש במחסנית התחמיש (מחסנית שצבועה במיוחד בצבע אדום) כדי שלא יבחינו בכך שהוא מבצע ירי חי ולא ירי גומי".
כזכור, האירוע קרה ב-15.5, חודש מאי, כחלק מההתפרעויות סביב "יום הנכבה", שירתה באזור פלוגתו של הלוחם והיתה חלק מהכוח אשר אמור היה לשלוט בסדר באזור. ביחד עם חבריו לפלוגה, הוא ירה כדורי גומי לפיזור מפגינים, לפי הנוהל המקובל, אך כמתואר כתב האישום, בשלב מסוים החליף את הכדורים (שאמורים להיות חסרי קליע), לכדורים חיים, אשר בכוונתם לפצוע ואף להרוג.

כתב האישום מגולל גם את הירי בפלסטיני: "סמוך לשעה 13:45 בעת שהמנוח צעד באזור כשידיו לצידי גופו, כיוון הנאשם מהמרפסת את נשקו לעבר מרכז גופו של המנוח, וירה לעברו קליע חי במטרה לגרום לו חבלה חמורה, תוך שהוא צופה את האפשרות שיגרום למותו".

הקליע חדר לחזה של המנוח, 2 ס"מ ימינה לקו האמצע הקדמי, עבר דרך הווריד הנבוב התחתון, הכבד והכליה הימנית ויצא דרך הגב מימין.  "במעשיו אלה גרם הנאשם במעשה אסור למותו של המנוח"', נכתב בכתב האישום, עם בקשה להשאירו במעצר עד תום ההליכים נגדו.