חיילי צה"ל שהיו אמורים לנטוש הלילה (חמישי) את יישובי עוטף עזה, קיבלו פקודה להישאר ביישובים, לאחר שהתברר כי הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, לא עודכן בהחלטה שיצאה מהפיקוד הבכיר של גזרת עזה ולאחר שהתברר כי עצם ההחלטה לא עברה את לשכת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, והאחרון לא אישר אותה. בצה"ל הסבירו אמש כי "היציאה אכן נדחתה בגלל עניין טכני", אולם לא טרחו להסביר כי העניין הטכני הוא אישור הדרגים הבכירים. 

גורם בכיר בצה"ל מעריך כי החיילים ייצאו בסופו של דבר מהיישובים בשבוע הקרוב, אולם כדי למנוע מחאה של ראשי יישובים הוחלט לבצע את המהלך "לפי הספר". "אין באמת סיבה להחזיק את החיילים ביישובים שיש לנו את היכולת לתת בהם מענה מבצעי", מבהיר גורם בצה"ל, ולכן מכאן נובעת ההחלטה. 

ביום שני השבוע הודיע דובר צה"ל כי "המהלך נעשה לאחר הערכת מצב ביטחונית, תוך הבנה כי מעטפת הביטחון שנותן צה"ל לתושבי עוטף עזה הינה מיטבית, ובתיאום עם ראשי ההתיישבות". רק שראשי הרשויות לא באמת אוהבים את ההחלטה וחלקם טוענים כי הוא נעשה "מאונס".

 
ראשי המועצות בעוטף עזה הוציאו הודעה משותפת להחלטת מערכת הביטחון להוציא את כוחות האבטחה מהיישובים בגזרת עוטף עזה: "בימים האחרונים עודכנו ראשי המועצות על הכוונה לממש את תכנית הפינוי שתוכננה להתבצע לפני כחודשיים", וקראו לראש הממשלה ולשר הביטחון להתערב מיידי בתקצוב בניית גדר המכשול שתעניק ביטחון ליישובים ולתושבים.
 

הכרזה שקוראת למפגש מחאה