לאחר שנרשמו מספר עיכובים במינויו של אלוף גדי אייזנקוט, הוא יעמוד היום בפני ועדת טירקל למינוי בכירים במערכת הציבורית. ביום ראשון הקרוב יובא מינויו של אייזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל, להצבעה בפני הממשלה. 

היום צפוי אייזנקוט לעמוד בפני ועדת טירקל שתתכנס בירושלים. לועדה יגיע גם שר הביטחון משה בוגי יעלון. אייזנקוט צפוי לעבור את הוועדה ללא בעיות לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ענה לשאילתה של שר הביטחון כי יוכל להגן על מינויו.
הרמטכ"ל החדש יחל בעבודתו ב-16 בפברואר בשנה הבאה. מלבד מינוי הרמטכ"ל, יתקיים סבב מינויים של בכירים במטה הכללי. מינוי גולן לסגן הרמטכ"ל, יעמיד אותו בעמדת זינוק לתפקיד הרמטכ"ל בתום כהונת אייזנקוט. 

אייזנקוט בן 54, נולד בטבריה וגדל באילת. הוא התגייס בשנת 1978 לצה"ל, היישר לגדוד 51 של חטיבת גולני. ארבע שנים לאחר מכן, נכנס ללבנון כמפקד פלוגה א' בגדוד והשתתף בקרב לכיבוש עין א-תינה, בו איבד שניים מחבריו הטובים, ובכיבוש אל-נבטיה, הכפר ג'זין ושדה התעופה בביירות. שנה לאחר מכן השתחרר מצה"ל ולאחר שלושה חודשים שב לשירות קבע ונענה להצעת מפקד בית הספר לקצינים-בה"ד 1, לשמש כמפקד פלוגת צוערים בקורס. עוד באותה מלחמה, פיקד אייזנקוט על פלוגת הנ"ט של חטיבת גולני‏, והוביל את לוחמיה במבצעים מורכבים בלבנון‏.