הבוקר (שני) החלה בנייתו של מפעל קוקה קולה בעזה. תשע משאיות עם חלקי פס הייצור הראשון למפעל נכנסו לרצועה במטרה לייצר ולשווק משקאות בתוך הרצועה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, אישר את הקמת המפעל בעזה לאחר בחינת המשמעויות הנלוות. "המפעל מוקם באזור התעשייה קרני וצפוי לייצר כ-120 מקומות עבודה בשלב ראשון. בהמשך יועסקו למעלה מ-1,000 עובדים, כולל מעגלי עבודה הנוספים שייווצרו סביב פעילות המפעל", נמסר מטעם מתאם הפעולות בשטחים.

הקמת המפעל צפויה לארוך כ-3 שנים ועלותו נאמדת בכ-20 מיליון דולר. המשאיות הגיעו מירדן, דרך מעבר רבין ומשם נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום של רשות המעברים במשרד הביטחון.

האישור להקמת המפעל ניתן על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים טרם מבצע "צוק איתן" ליזמים מוניב אל-מאסרי, וזאהי חורי. חורי הוא מהבעלים של חברת NBC, זכיינית קוקה-קולה ברשות הפלסטינית שבבעלותה שלושה מפעלים, ברמאללה, בטול-כרם וביריחו. ברצועת עזה קיים מפעל פפסי קולה. החברה קיבלה את האישורים בין היתר לאחר שהצהירה שהיא תפעיל תכניות חברתיות בעזה.

ובתוך כך, בצה"ל רואים בדאגה את כמות השיגורים הנצפים מלב רצועת עזה לים. רק היום בשעות הבוקר ביצע החמאס שורה של שיגורים של רקטות לעבר הים. ככל הנראה מדובר ברקטות 107 מ"מ שמיוצרות בתוך הרצועה. מאז תחילת החודש נספרו עשרות שיגורים כאלה. 

גורם בכיר בפיקוד הדרום מספר כי שיגורים שכאלה לעבר הים מסמנים ניסוי לאחר תום ייצור של סדרת רקטות. החמאס סיים את מבצע צוק איתן ועל פי ההערכות של גורמי ביטחון במחסניו יש כמה אלפים של רקטות, אולם המבצע עצמו רוקן את מחסני הנשק של הארגון, גם הפגזות של חיל האוויר רוקנו מאגרים רבים ולהערכת הגורם, חמאס נשאר עם שליש יכולת ממה שהיה לו בתחילת המערכה. 

בישראל מבינים היטב כי החמאס כבר לא מסתתר והארגון מבין היטב כי ישראל לא תיזום התקפה על מפעלי הטילים ולכן הארגון מבצע את הניסויים לאור היום ובאין מפריע. כמו בשיקום המנהרות התת קרקעיות שצה"ל השמיד גם כאן בארגון החמאס לא מסתירים את הניסיונות לשקם את מאגרי הנשק מתוך הבנה כי העימות הבא מול ישראל זה רק שאלה של זמן.