שר הביטחון משה (בוגי) יעלון סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ימליץ למנות את סגן הרמטכ"ל, האלוף גדי איזנקוט, לתפקיד הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל. שר הביטחון יעלון עדכן את הרמטכ"ל בני גנץ ואת האלוף גדי איזנקוט בהחלטתו. כמו כן עדכן שר הביטחון יעלון את המתמודד הנוסף לתפקיד, האלוף יאיר נווה. במקביל סוכם בין שר הביטחון לראש הממשלה, ובעצה אחת עם הרמטכ"ל בני גנץ והאלוף גדי איזנקוט, על מינויו של האלוף יאיר גולן לתפקיד סגן הרמטכ"ל.

שר הביטחון קיים בשבועות האחרונים סדרת התייעצויות עם ראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה אף נפגש בשבועות האחרונים עם המועמדים לסדרת ראיונות בטרם קבלת ההחלטה.
שר הביטחון התייעץ גם עם הרמטכ"ל גנץ ועם בכירים לשעבר בצה"ל ובמערכת הביטחון לקראת החלטתו. במקביל קיבל שר הביטחון חוות דעת מהיועץ המשפטי לממשלה, לפיה המועמדים כשירים להתמודד לתפקיד.

שר הביטחון יעלון אמר הערב: "ההחלטה הייתה בין מועמדים מצוינים, ראויים ומנוסים. אני סבור כי האלוף גדי איזנקוט הוא האיש המתאים בעת הזו להוביל את צה"ל בשנים הבאות. אני מכיר את האלוף איזנקוט שנים ארוכות, והוא מביא עימו מקצועיות, יכולות פיקוד ומנהיגות גבוהות, תבונה רבה, אחריות ושיקול דעת. לאלוף איזנקוט ניסיון קרבי ופיקודי רב, והוא עבר בתחנות משמעותיות במהלך מסלול השירות הצבאי שלו, הן כלוחם וכמפקד בשטח והן בתפקידי מטה מרכזיים. לאורך כל דרכו מסלול השירות שלו הפגין האלוף איזנקוט יושר ויושרה, ערכיות ועמידה על דעותיו ועקרונותיו.
"מדינת ישראל וצה"ל יעמדו בשנים הקרובות בפני אתגרים ביטחוניים מורכבים ביותר בכל הגזרות, לאורך הגבולות, בתוכם ואף הרחק מהם, ואלוף גדי איזנקוט הוא הקצין הראוי ביותר ליטול את המקל מידיו של הרמטכ"ל בני גנץ, ולהוביל בשנים הקרובות את צה"ל בהתמודדות עם אתגרים אלו. אני מבקש לאחל לאלוף איזנקוט הצלחה. אני גם מבקש לאחל הצלחה לאלוף יאיר גולן בתפקידו כסגן הרמטכ"ל.
"אני מבקש להודות לאלוף יאיר נווה על תרומתו רבת השנים לצה"ל ולמדינת ישראל במגוון תפקידי פיקוד קרבי ותפקידי מטה. יש לי הערכה רבה לנכונותו של האלוף נווה לשוב ללבוש מדים ולשרת כסגן הרמטכ"ל, ולהביא לתפקיד את מיטב יכולותיו וניסיונו. בטוחני כי אלוף נווה יוסיף לתרום בעתיד לצה"ל ולמדינת ישראל".