בצה"ל ממשיכים לסכם את מבצע "צוק איתן" וכחלק מאיסוף ועיבוד הנתונים, התכנסו ביומיים האחרונים במל"י - מרכז לאימוני היבשה בצאלים, כל קציני החימוש הגדודיים שהיו בחוד הגדודים בתוך רצועת עזה במהלך צוק איתן, במטרה להציג את הלקחים ולתרגל נקודות רגישות מתוך הפקת הלקחים. 
"מדובר בלוחמים ומפקדים שבמשך 50 יום איפשרו את הלחימה ברמת כשירות של 95 אחוז" מסביר רמ"ח תואר, אל"ם מישל ינקו. "סיימו לאסוף את הנתונים ואנו בשלבי הסיום של עיבודם. והבנו כחלק מהפקת הלקחים כי נושא פינוי וחילוץ הכלים והפצועים דורש תרגול רחב שכן על פי הערכות מצב העימות הבא יראה אחרת לגמרי, יהיה יותר קטלני ומאסיבי, ויתנהל תחת אש תופת וירי רב של טילים" הוא מסביר. 

בצה"ל מדגישים כי אחת היכולות המורכבות ביותר שנדרשו מקרב אנשי חיל החימוש זה תחום החילוץ. גם בלחימה הנוכחית כמו ביתר הלחימות בעבר נדרשו הלוחמים לחלץ תחת אש כבדה כלים ופצועים ולהביא אותם לידי תיקון וטיפול. הקצינים שלחמו יחד בצוק איתן תרגלו את התרחישים שלהם עצמם במטרה לראות את המציאות בדיעבד. "היום אנחנו מבינים שאנחנו רוצים לאמן אותם בתנאים הכי קרובים לשדה הקרב בעצימות גבוהה" מסביר אל"ם ינקו "אחד הדברים שבזכותם ניצחנו זה אומץ הלב והנחישות של הלוחמים. היום אנחנו יודעים להגיד שבזכות זה נתנו לשאר הלוחמים אורך נשימה ועל כך אנחנו גאים. הם סיכנו את חייהם". 



רמ"ח תואר מסביר כי מאיסוף הנתונים בגדודים שלחמו בצוק איתן עולה תמונה אחת ברורה. קציני החימוש שפיקדו על טיפול הכלים הכבדים ונתנו מענה לחובשים לטפל בפצועים אפשרו את המשך הלחימה דבר שהוביל לאחוזי כשירות כל כך גבוהים.


"אנחנו מבינים שגם בקרב הבא, במבצע הבא ובמלחמה הבאה אנחנו נידרש לפנות פצועים וכלים לשטחנו כי המטרה היא שהלוחמים ימשיכו עם הכלים את הלחימה ולא יחזרו אחורה. זה האתגר המשמעותי שלנו. בעימות הבא נידרש לחילוצים מורכבים תחת אש כפי שלא נדרשנו מעולם. אנחנו מבינים היום שהצפי בחזית אחרת כמו גזרת הצפון יהיו בו הרבה יותר טילים. כיפת ברזל זה לא יהיה אותו הדבר ויש לכך השלכות לחילוץ כלים ופצועים תחת אש. האירוע בגזרה הצפונית יהיה אחר לגמרי ממה שידענו עד היום". אומר רמ"ח תואר אל"ם מישל ינקו. 


"כשאני שומע את אל"מ רסאן עליאן, מח"ט גולני אמר כי הפעילות של החימוש והטיפול סייעה בהצלחת הפעולה בסג'עייה, אני מבין את המשמעות של תרגול התרחישים. זו דוגמא מצוינת על חילוץ הנמרים ועל טיפול בחלק מהם ועל היכולת לתת מענה בלב הקרב לחטיבת גולני שהצליחו לסיים את המשימה החשובה בהצלחה" מסכם אל"ם ינקו.