האירוע המצמרר הזה אירע לפני מספר שבועות והערב חיל האוויר מציג אותו לאחר שתוחקר. מטוס הסנונית המשמש את חיל האוויר להדרכה בבסיס חצרים המריא לאימון טיסה של מדריך ופרח טיס, במקרה הזה טייסת.




צפו: ציפור פוגעת במטוס הדרכה של חיל האוויר

במהלך הטיסה נכנסו הטייסים לתוך להקת ציפורים שנדדה ארצה ולאחר ניסיונות התחמקות רבים הרגישו השניים חבטה חזקה במטוס. בתוך שניות הבין מדריך הטיסה כי ציפור ניפצה את חלון המטוס, חדרה פנימה, פגעה ברקתו ואף פצעה אותו קלות ונפלה אל מותה על ריצפת המטוס.




המדריך, שנראה בסרטון בעיקר כמנסה להרגיע את החניכה, מוצא לצידו חניכה קרת רוח שמבינה את האירוע ומשדרת שליטה מוחלטת. השניים מבינים שהם ניצלו מהתרסקות קשה שיכלה להסתיים במותם ומיד פונים לנוהל הנחתת חירום של המטוס חזרה בבסיס ההדרכה. הם מדווחים מיד לחמ"ל ומצליחים להנחית את המטוס בשלום.




בחיל האוויר משקיעים משאבים רבים כדי להתמודד עם בעיית הציפורים שמסכנות את כלי התעופה. בעבר אירעו מספר תאונות אוויר לאחר התנגשות בציפורים. אפילו שר הביטחון משה בוגי יעלון חווה תאונה אווירית כזו, בהיותו רמטכ"ל בשנת 2003, המריא מסוק "ינשוף" (בלק-הוק) ובו השר, לטיסה לכיוון הצפון.




במהלך הטיסה מעל שמי חדרה פגעה ציפור בחלון המסוק וניפצה אותו לחלוטין, כתוצאה מכך המנוע כבה במסוק כשהמסוק נחת בשלום התברר כי הציפור שפגעה בו הסיתה את ברז הזנת הדלק וזו הסיבה שהמנוע כבה. המסוק אומנם נחת בשלום אולם נגרם לו נזק רב. בחיל האוויר אמרו אז כי הנוסעים במסוק ניצלו בנס.