ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר היום (שבת) בטקס הדלקת נרות בכותל המערבי בירושלים  והתייחס לירי הרקטה  מרצועת עזה אתמול:  "ביטחון ישראל קודם לכל ואני לא אעבור לסדר היום אפילו על ירי של רקטה אחת ולכן חיל האוויר הגיב בתגובה לירי בהשמדת מפעל בטון ששימש לשיקום מנהרות שנפגעו במבצע צוק איתן. החמאס יישא באחריות לכל הסלמה שתהיה. אנחנו נשמור על ביטחון ישראל. חג שמח לכולכם".

גם שר הביטחון משה יעלון התייחס לירי הרקטה מעזה ולקיפת צה"ל ברצועה במהלך הלילה: "תקיפת חיל האוויר הלילה ברצועת עזה של מפעל לייצור בטון המיועד לשיקום מנהרות - בעקבות הירי אתמול לשטח ישראל - היא מסר חד משמעי לחמאס שלא נסבול חזרה לשגרת 'טפטופי' ירי לעבר אזרחינו. אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש בשטח הרצועה, ונדע להגיב כלפיו בתקיפות אם לא יידע למנוע ירי לעבר ישראל".


לאחר שאתמול בשעות הצהריים נפלה רקטה בתחום המועצה האיזורית אשכול, שלא גרמה לנזק או לנפגעים, ולאחר ימים ארוכים בהם נראה כי החמאס מגביר את קצב השיגורים שלו לעבר הים כניסוי כלים, התקבלו הלילה (בין שישי לשבת) דיווחים בעזה על לפחות שתי תקיפות של חיל האוויר. הפעם האחרונה שצה"ל תקף ברצועה היתה ב-26/8, היום בו הוכרז על הפסקת הירי.
 
על פי הדיווחים, גם חיל הים השתתף בתקיפה כשתושבי בדרום מדווחים על הדי פיצוצים. יחד עם זאת, למרות המתח השורר באיזור משעות הצהריים, לא ניתנו הנחיות מיוחדות לאזרחים. הפלסטינים מדווחים כי הותקף "אתר חטין של ההתנגדות", ככל הנראה מדובר במחסן נשק, באירוע לא היו נפגעים. 
 
דובר צה"ל מסר הודעה בה אישר את התקיפה ואמר: "צה"ל תקף לפני תשתית טרור השייכת לארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה וזוהתה פגיעה מדויקת במטרה. התקיפה מהווה תגובה לירי שבוצע לעבר ישראל בשעות הצהריים. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי המדינה".
 
כזכור, אתמול בצהריים נורתה רקטה משטח הרצועה לעבר אחד מיישובי האשכול. הרקטה נפלה בשטח חקלאי. ולא גרמה לנפגעים, אך גרמה לבהלה, כיוון שזוהי היתה הרקטה הראשונה ששוגרה מאז סיום מבצע "צוק איתן".
 
 
שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, פנה למועצת הבטחון ודרש ממנה לגנות את חמאס לאלתר. במהלך התקופה האחרונה מנהלת משלחת ישראל לאו"ם קרב בלימה כנגד החמאס והערב אמר השגריר: "השנה האזרחית החדשה בפתח, אבל הטרוריסטים בעזה מתעקשים להמשיך עם ההרגלים הישנים. שלוש רקטות שוגרו מעזה לישראל מאז הקיץ. ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי מתוך רצועת עזה".