"קנדל ג’נר היא כלבה", "קנדל ג’נר בחיים לא הייתה מצליחה בלי המשפחה שלה", "קנדל ג’נר היא שמנה ומכוערת, למה היא דוגמנית?", "קנדל ג’נר היא סתם בחורה לבנה ועשירה, היא לא צריכה להיות על המסלול". את כל משפטי הנאצה האלה לא כתבו טוקבקיסטים משועממים ומרושעים, אלא קנדל ג’נר עצמה, על עצמה.




זה קרה במסגרת פרויקט משותף שהצטלמה אליו למגזין "Dazed and Confused" – שחזור של ה"Burn Book" (או "ספר השרופות" בתרגום לעברית) המיתולוגי מהסרט "ילדות רעות". בסרט, הדמויות הרשעיות משתמשות בספר כדי לתמלל את הדעות השיפוטיות והאכזריות שלהן לגבי שאר הנוכחים בבית הספר. בסרטון השחזור, בכיכובה של ג’נר, היא משתמשת בו כדי לשתף במחשבות הכי אפלות שלה על עצמה, מתובלות בהרבה מאוד חוש הומור, כמובן. כי זוהי ג’נר – לא באמת אכפת לה מה חושבים עליה, לא ממש מעניין אותה מה אומרים עליה.




המבט הנחוש ומלא הביטחון הזה אומר הכל. עניין של הערכה עצמית מבוססת היטב? ייתכן. סביר יותר להניח שהיא פשוט רגילה. אחרי הכל, היא התבגרה מול מצלמות הריאליטי והפפרצי, בחסות אחיותיה המפורסמות – קים, קורטני וקלואי קרדשיאן, כחלק משושלת קרדשיאן־ג’נר שהפכה בשנים האחרונות למשפחת האצולה של הריאליטי ושל תרבות הפופ. ג’נר בת ה-19 היא נערת השער המשולש של גיליון החורף במגזין "Dazed and Confusedd", שהכריזו עליה כדוגמנית ש"משנה את פני האופנה".




הגיליון כולו מוקדש ל-100 השמות הגדולים של הדור הבא, וג’נר היא אחת מהן. במילים אחרות, בזמן שאחותה הגדולה, קים, שוברת את האינטרנט, קנדל שוברת את הפרינט. הם יודעים על מה הם מדברים: בחודשים האחרונים אי אפשר לצלוח תצוגת אופנת עילית בכל אחת מבירות האופנה העולמיות – ניו יורק, פריז, לונדון או מילאנו, בלי לראות את פניה של קנדל הצעירה, לרוב בנבחרת הדוגמניות המובילות. היא דגמנה לבתי אופנה כמו פנדי, ג’יבנשי, דולצ’ה וגבאנה, מארק ג’ייקובס וגם השתתפה ב"תצוגת הפמיניסטיות" של קארל לגרפלד לשאנל, שהתקיימה בפריז בסוף ספטמבר האחרון – ג’נר הייתה אחת מקבוצת הדוגמניות שצעדו על המסלול עם שלטי מחאה פמיניסטיים ואחר כך גם לקחה איתה את השלט שלה והצטלמה איתו לאינסטגרם, להנאתם של  15 מיליון העוקבים שלה.




האחות הדקיקה


איש בתעשיית האופנה לא ממש מצליח להבין את הנסיקה הפתאומית של ג’נר, כדוגמנית אופנת עילית. למעט הופעת הבכורה של קים על שער מגזין "ווג", בנות משפחת קרדשיאן לרוב משויכות לפרויקטים קלילים במקרה הטוב וטראשים במקרה הרע. במקרה של קנדל, לפני רגע היא הייתה שם מוכר בכל בית בארה”ב ובעשרות מדינות אחרות בעולם, שמלוות אותה כבר עשר עונות ב-"Keeping up with the Kardashians" (בישראל היא נקראת בפשטות "משפחת קרדשיאן" ומשודרת בערוץ E!), סדרת הריאליטי המשפחתית שעלתה לאוויר ב-2007, ועכשיו היא פתאום ממוצבת מחדש כאייקון אופנה ומפורסמת בזכות ההתעקשות שלה לבחור בפרויקטים ייחודיים, איכותיים ויוקרתיים.





משפחת קרשיאן. צילום: רויטרס




"בשבילי, להילקח ברצינות ולהיכנס לתוך התחום הזה היה תהליך דרך אסטרטגיה מאוד ברורה ומסוימת", הסבירה קנדל ל-"Dazed and Confused", "יש לך רק הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני, וזה היה חייב להיות רושם טוב. הייתי צריכה להשתתף בכמה מהתצוגות הכי טובות כדי להגיד ‘יו, זה מה שאני עושה והנה אני פה'". עד לפני כחצי שנה, כשפצחה בקריירת הדוגמנות הבינלאומית הזו, הגיעה קנדל כמעט בחבילה אחת עם אחותה הצעירה קיילי – שתיהן הופיעו בעונות הראשונות של הסדרה כילדות קטנות וחמודות והלכו עם השנים בדרכן של האחיות הגדולות.




הן הבנות המשותפות של קריס – אמן של בנות הקרדשיאן, שהתגרשה מאביהן, עורך הדין המנוח רוברט קרדשיאן, אי שם בשנות ה-90 – והאלוף האולימפי ברוס ג’נר. פער הגילים בין קנדל וקיילי עומד על קצת פחות משנתיים, כך שהן גדלו כמו תאומות, ובתחילת הדרך הכיוון הקרייריסטי הזכיר קצת את דרכן של התאומות אולסן: הן פנו לעסקים, הופעות אירוח, ליינים וקמפיינים. כיכבו על שערים, כתבו סדרת ספרי מתח, עיצבו בגדים – תמיד יחד. עם הנתונים הטבעיים של קנדל קשה להתווכח.




היא מתנשאת לגובה 1.78 מטר ובעלת גזרה דקיקה בהרבה משאר בנות המשפחה, שדווקא התפרסמו בזכות הקימורים השופעים – שלא לומר הודות לישבן המפואר של קים. קנדל פזלה לכיוון דוגמנות מגיל צעיר. בניגוד לדוגמניות אחרות, היא לא הייתה צריכה לכתת יותר מדי רגליים באודישנים, ואת הצ’אנס הראשון על המסלול נתן לה מארק ג’ייקובס. בכל זאת, יש יתרון בלהיות בת קרדשיאן. בהתחלה הסטייליסטית הראשית שלו, קייטי גרנד, התאהבה בה, אחר כך גם ג’ייקובס עצמו.




"ליהקתי אותה לא משום שהיא בת למשפחת קרדשיאן-ג’נר”, הוא הסביר, "אלא משום שאהבתי את האישיות שלה והיא נראתה מעולה בבגדים". אף על פי שנקודת ההזנקה שלה לא הייתה טיפוסית לדוגמנית מתחילה, קנדל מבהירה שהיא עבדה ועדיין עובדת קשה מאוד בשביל העניין הזה. "אף אחד לא יודע מה קורה מאחורי הקלעים”, היא מסבירה, "אני בטוחה שכולם חושבים שפשוט ישבתי בחדר שלי פתאום קיבלתי טלפון ממישהו שאמר, ‘היי! בואי לדגמן אצלנו!’. אז לא. הייתי שם במשך הרבה זמן, עשינו כל מיני סוגים של טסטים וצילומים. דוגמנות היא לא משהו שאני עושה רק לכיף, היא גם לא משהו שאני עושה כדי להוכיח לאנשים שהם טועים. זה משהו שאני עושה כי זה מה שאני רוצה לעשות. ואני נהנית מזה”.


"כמו חלום"


מגזין "Dazed and Confused" לא היה היחיד שכלל את ג’נר ברשימה השנתית הכי משמעותית שלו. ג’נר נכללה גם ברשימת המתבגרים המשפיעים בעולם של מגזין "TIME", יחד עם בנותיו של הנשיא אובמה, מלאלה יוספזאי זוכת הנובל וג'יידן סמית', בנו של השחקן ויל סמית', ולפי השמועות, גם אחד האקסים של קיילי ג'נר. לקנדל עצמה אגב נקשרו שמות נוצצים כאובייקטים רומנטיים, ובהם ג'סטין ביבר והארי סטיילס מלהקת וואן דיירקשן. את החותם הסופי להצלחה המטאורית שלה קיבלה ג'נר לפני שבועיים, כשנבחרה לפנים החדשות של ענקית הטיפוח והאיפור, אסתי לאודר.




בחברה הגדירו את קנדל "הכוכבת החדשה של תעשיית האופנה וסנסציית רשת". "אני באמת מרגישה שזה כחלום, לייצג מותג יופי אייקוני כזה", אמרה קנדל בהתרגשות דיפלומטית מתבקשת, "זה כבוד בלתי יתואר. גיליתי שבחרו בי כשהייתי מאחורי הקלעים בשבוע האופנה בפריז, וכל הזמן הזה הייתי צריכה לשמור את זה בסוד. אני כל כך נרגשת להיות חלק מאסתי לאודר". במובן מסוים, קנדל ג'נר באמת משנה את פני האופנה. היא הכלאה מרתקת בין דור הריאליטי לתעשיית האופנה האליטיסטית, שעד היום דווקא השתדלה להתרחק מהתוצרים הטל־ וויזיוניים הנחשבים טראשים, אבל בשנים האחרונות הגבולות בין השניים הולכים ומיטשטשים: לצד השער המפורסם ההוא של אחותה קים במגזין "ווג", עושה רושם  שקנדל הצליחה להתגבר על מחסום הטראש, המגיע עם שם המשפחה שלה, לחצות את הקווים, ובמקביל להצליח למזג בין שני העולמות, אבל בלי לאפשר לאיש לחשוב שהיא לא עובדת ממש קשה בשביל זה.




המשפחה שלה, כמו שאפשר לצפות, תומכת בה יותר מכולם. "אני וקיילי גדלנו בסביבה של הרבה מאוד אנשים עובדים, שתמיד עבדו קשה, אז לא היה סיכוי שזה יפסח עלינו", היא מסבירה, "עד היום, אחרי כל תצוגה שאני עושה, אני מקבלת סמס מכל אחד מבני המשפחה שלי, כולם תמיד אומרים כמה הם גאים בי ומאושרים בשבילי. אפילו קנייה (ווסט, בעלה של קים קרד־ שיאן – ח"ג) תפס אותי לפני כמה ימים באיזה אירוע, חיבק אותי ואמר לי 'יו, אני ממש גאה בך!'. עד עכשיו קשה לי להאמין שהגעתי לפה, אבל אני מתכוונת להישאר עוד הרבה מאוד זמן".