בעשורים האחרונים אופנה ויופי נמדדו במידת הרזון, אך לא עוד. למזלן של נשים בכל הגילים והמידות, משהו בחשיבה השתנה. ונכון, אנחנו עדיין לא רואים מספיק נשים מלאות מהלכות על מסלולי התצוגות, אבל אנחנו בדרך לשם. אף שעולם האופנה מצטיין בהכנסת טרנדים ושינוי דפוסים, עדיין יש כאלה שמתקשים להבין שקהל היעד השתנה במקצת. נשים מלאות אוהבות להתלבש ולהיראות טוב, והן מהוות פלח שוק מספיק גדול שאליו צריך להתייחס. 




בשבוע האופנה בניו יורק ובלונדון כבר ראינו ניצנים של שינוי, וכעת באיחור אופנתי גם בארץ יש מי שהחליט להרים את הכפפה ולקיים סוף שבוע אופנה לנשים שחצו את מידה 40. על המהלך הנפלא והמבורך הזה אחראית הסטייליסטית גאלה רחמילביץ’ - GALA'STYLE , אשר סחפה מעצבי אופנה שמתמחים באופנה טרנדית לנשים מלאות. הרעיון להרים יריד אופנה צץ במוחה לאחר שביקרה בשנה שעברה בשבוע האופנה למידות גדולות בלונדון. “אין כל סיבה הגיונית שעד היום לא אורגן אירוע גדול שחוגג את הנשיות והאופנה גם במידות אלו, שהרי מדובר בפלח שוק לא קטן בכלל”, מסבירה רחמילביץ’. 




ובאמת, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, קרוב ל-59% מהנשים במדינה נמצאות בטווח המידות הגדולות. סוף השבוע האופנתי ייערך מ-25 - 27 בדצמבר בבית מעריב המחודש בתל אביב. במהלכו יתקיימו שלוש תצוגות אופנה, שתיים מהן יהיו פתוחות לקהל בחינם. נוסף לתצוגות ייפתח במתחם בוטיק אופנה עם עשרות מציגים שיציגו קולקציות ופריטים בלעדיים לנשים במידות 40 ־ 58 , יפוזרו עמדות ופינות פינוקים וייערכו מופע סטנד־אפ של מיכל שם טוב, סדנאות העצמה, פינות פינוק של מסאז’ים, מניקור וקפה.




כמו כן, לאורך כל סוף השבוע יסתובבו סטייליסטיות שייעצו לנשים בבניית לוקים טרנדיים ומחמיאים. בין המציגים: TALIA של המעצבת טלי שרף חזן, אתר MEEDOT.COM , המותג "האני בי" של המעצבת ענבל מימרן, NUMA MADE IN TEL AVIV – בעיצובה של דנה מליק, בוטיק נעמי של נעמי יונה, המותג יעל אגם בעיצובה של גלי שולמן, המעצבת צילה מיכאלי עם “צילה תפור עליך”, אתר האופנה SOFI, מעצבת הנעליים מיכל וידר ומעצבות התכשיטים נטע ליבנה, לינור נבטי, מוריה  אטדגי ורוני עוזיאל. 




טווח מחירים: 30 ־ 950 שקל. הכניסה בחינם.



חמישי, 25 בדצמבר בשעות 15:00 ־ 22:00 ; שישי, 26 בדצמבר בשעות 10:00 ־ 16:00 ; שבת, 27 בדצמבר בשעות 10:00 ־ 20:00 . בבית מעריב, קרליבך 2 תל אביב



"דיור" עושה עלייה


ישראל הקטנה היא חממה להמון מעצבים מוכשרים אשר מצליחים לעשות לעצמם שם גם מחוץ לגבולות הביצה המקומית. בעונות האחרונות ראינו שיש ניסיון גם לייצר אופנת הוט-קוטור מקומית במטרה לתת לקהל משהו קצת יותר איכותי. אך עם כל הכבוד שלנו לתוצרת הישראלית – יש עדיין מותגי על שגורמים לי לפיק ברכיים. אחד הבולטים בהם הוא “כריסטיאן דיור”, אשר פתח בוטיק ראשון בארץ. הבוטיק נפתח בשיתוף עם סילביה שוורצמן, הבעלים של בוטיק אניגמה בכיכר המדינה. הבוטיק החדש מתפרש על שתי קומות בכיכר המדינה בתל אביב, והוא מעוצב בהשראת חנות הדגל בשדרות מונטאן
בפריז. 



תיק של "דיור". צילום: יח"צ



בחנות החדשה מוצגת כעת קולקציית Cruise 2015 של המותג, אשר עיצב המנהל האמנותי רף סימונס. סימונס החליט להקדיש את הקולקציה לסטייל האמריקאי ולמקום שהוא תופס בארון האירופי. “אמריקה תמיד מהווה השראה עבורי. תרבות הפופ, האנרגיה, הנזילות, יש משהו כל כך חי כאן! מה שאני תמיד אוהב באמריקה זה שיש כזה כור היתוך של סגנונות, אבל תמיד יש איזה לוק – לוק חזק. בין שזה באפ־טאון או בדאון־טאון, בחוף המערבי או המזרחי, יש תמיד עוצמה באופן שבו נשים מתלבשות”, סימונס מסביר את הבחירה שלו. 


מה שהכי בולט בקולקציה הוא השילוב של פריטים שלקוחים מצעיפי משי. את הפרינטים הוא משלב בכל מיני משחקים גיאומטריים. דבר נוסף שבולט הוא המשחק העדין בין כוח לרכות. מצד אחד קשירות וחבלים, ומצד שני בד נשפך והדגשה של הקימורים הנשיים. אהבנו: התיקים, התיקים ושוב פעם התיקים – אשר זכו העונה להתחדש בפרינטים מרעננים. אהבנו גם את חצאית הקרפ השחורה בעלת המותן הגבוה עם עליונית וצעיף משי מודפס, את שמלת המעיל מבד צמר, ואת שמלות המקסי בעלות הבד הזורם. אהבנו פחות: הבוטיק התל אביבי מציג בעיקר את הפריטים הקלאסיים של “דיור”, והיינו שמחים אם הם היו מאתגרים את הקהל הישראלי יותר ומביאים גם פריטים יותר אוונגרדיים מהקולקציה. 

 טווח מחירים: החל מ־ 1,100 שקל. ה׳ באייר 32 , כיכר המדינה
יוצאים מהמסגרת
מותג האופנה מקס מרה, שאצלנו נמכר ברשת “ונדום”, מציע קולקציית חורף בקו קלאסי ונשי. המותג, שבעבר הוצג כנחלתם של הנשים הבוגרות, עבר מהפך רציני וכעת הוא פונה גם לקהל הצעיר יותר. השינוי הבולט ביותר נראה בקו הספורט־ מקס, הקו הנועז יותר של המותג. אם אתם מחובבי המותג הוותיקים, אתם בוודאי זוכרים אותו בזכות האיכות הבלתי מתפשרת והמעילים הנצחיים, אשר לצערי בחורף שלנו הם פחות רלוונטיים. העונה הקולקציה שואבת השראה מהנופים האנגליים האורבניים. 


בהתאם לכך, יש לא מעט פריטים בקולקציה המשלבים בד טוויד מהוקצע ומעודכן. הכוונה של מקס מרה הייתה ליצור חיבור בין ישן לחדש, תוך מתן תשומת לב גם לחיבורים בין אלמנטים שלא חוברו אצלם בעבר, כדוגמת בד טוויד עם בד דנים, שילובים של עור עם צמר וכדומה. מה בקולקציה: בדומה לעונות חורף קו :מות, יש דגש חזק על מעילים. העונה יש כמה חידושים בתחום הזה, כמו מעיל דו־צדדי. לצדם, יש קרדיגנים וסריגים בגזרת אוברסייז וחולצות משי. הקולקציה מורכבת גם מהמון שמלות בגזרות ואורכים שונים, חצאיות עיפרון וטופים בגוונים נקיים. כדי לצאת מהמסגרת, יש כמה הבלחות של צבעים כמו ירוק, זהב וכחול רויאל. 


בקו הספורט־מקס, שעוצב בהשראת האמן ג’קסון פולוק, יש משחקי צבעים והדפסים מפתיעים יותר, שאיתם כיף לעשות משחקי שכבות. אהבנו: הגזרות של מקס מרה מחמיאות ויושבות מצוין כמעט על כל גוף. העונה נראה שמגוון השמלות רחב יותר, ויש ניסיון לפנות לנשים מתוחכמות יותר. השמלות המשלבות עור יוכלו בהחלט להתאים לנשים שלא מפרידות בין לבוש יום ללבוש ערב. בדי הטוויד, שזכו לקאמבק בקולקציה, משתלבים גם הם יפה בארון שלנו. אהבנו פחות : הניסיון של מקס מרה להתנות לקהל צעיר יותר לא מתבטא במחירים שלו. נכון, מדובר במותג איכותי ובפריטים על־זמניים, אבל היינו שמחים אם תהיה לנו אפשרות לקנות ולא רק להביט. 


טווח מחירים: 390 ־ 3,490 שקל. ד להשיג בחנות “מקס מרה" בגן העיר, אבן גבירול 71 תל אביב