מהזמר בני אלבז, שכמעט הפך לבן ערובה בפיגוע בסידני שלשום, אבל עזב את בית הקפה  דקות ספורות לפני ההשתלטות, ועד הפעוטה שהייתה הניצולה היחידה של התרסקות מטוס - מתברר שנסים לא שייכים רק לימי המכבים. כעת, לרגל חג הנסים, חזרנו לאנשים (וגם לחיה אחת), שכנגד כל הסיכויים שרדו את המזל הרע ואת הנסיבות הטרגיות, הצליחו להישאר בחיים והוכיחו, ולי, שגם בעולמנו הציני עדיין יש נסים. 
נכנסה להריון מחברה המת
הסיפור הזה הוא כבר חומר לטלנובלות: ליזי פיליפסון בת ה-26 קיבלה בשנה שעברה חדשות מטרידות. תאים סרטניים נמצאו ברחם שלה, הטיפולים הובילו להתפתחות דלקת, והרופאים חזו שיהיה לה קשה מאוד להיכנס להיריון ובספק אם אי פעם תצליח. אחרי שהתמודדה עם הידיעה המכאיבה הזאת, ספגה טרגדיה נוראית אפילו יותר: החבר שלה, גרנט בנסון בן ה-21, נהרג בתאונת דרכים באוגוסט האחרון. אבל הנה החלק של הנס בסיפור: יומיים אחרי מותו, ליזי גילתה שהיא בהריון ממנו. ”אני לא יודעת איפה הייתי באבל שלי, אם לא היה לי ההריון המדהים והאופטימי הזה להיאחז בו. זה לגמרי תינוק הנס שלנו“. פיליפסון צפויה ללדת באפריל 2015.

חייבת את חייה לגווינת פאלטרו 
אישה בשם לארה לונדסטורם קליירק לנצח תהיה אסירת תודה לאחת, גווינת פאלטרו, שגרמה לה לאחר לעבודה ב-11 בספטמבר 2001, ולמעשה הצילה את חייה. באותו הבוקר, קליירק, אז בת 24, יצאה להחליק על הרולרבליידס שלה לאורך נהר ההדסון, כשלפתע הבחינה ברכב שעמד ברמזור ובתוכו השחקנית האהובה עליה. למזלה, פאלטרו הייתה אדיבה ונחמדה והשתיים דיברו במשך כמה דקות, מה שגרם לקליירק לאחר לחזור הביתה כדי להתארגן לעבודה ולפספס את הרכבת הקבועה לדאון טאון מנהטן, שם עבדה בבניין מספר 2 של מרכז הסחר העולמי, בקומה ה-77. אם היא הייתה מגיעה בזמן, היא ככל הנראה הייתה הופכת לאחת הקורבנות של האסון. ”המתנתי על הרציף וחיכיתי לרכבת הבאה, בדיוק כשהמטוס הראשון פגע במגדל הראשון“, היא מספרת. אחרי שזה קרה, קליירק יצרה קשר עם פאלטרו וסיפרה לה את מה שאירע ואיך המפגש ביניהן הציל את חייה. ”זה עדיין עושה לי צמרמורת“, אמרה פאלטרו. ”קשה להאמין איך אנשים משנים את גורלם זה של זה, לפעמים סתם במפגש אקראי“.
חיה 118 ימים בלי לב 
דזאנה סימונס הייתה בת 14 כשהרופאים זיהו שהיא נולדה עם לב מוגדל וחלש והכריזו שהיא זקוקה להשתלת לב. הלב הראשון שהושתל לה לא התאים לה, וההשתלה נכשלה. הלב הוסר אחרי יומיים ולא היה לב אחר שהתאים לה. למרות זאת, הרופאים החליטו להסיר את הלב החדש ולהשאיר אותה ללא לב – כשהיא מחוברת למשאבות מלאכותיות שהיו אחראיות על הזרמת דם לגופה, עד שיגיע הלב המתאים. כך, במשך 118 ימים, סימונס הפכה לאדם הראשון בהיסטוריה שהצליח לשרוד ללא לב בגופו. היא סיפרה שהרגישה כמו אדם מזויף, אבל ידעה שזה אמיתי, שהיא באמת נטולת לב, אבל עדיין חיה. ביולי 2009 נמצא לה לב מתאים, והיא עברה השתלה מוצלחת. 

דזאנה סימונס. אין לה לב. צילום מסך 

שרד פגיעה של חץ ושב לבעליו בשלום
זה ככל הנראה הדבר הכי מפחיד שיכול לקרות לכל מי שמגדל בעל חיים: לגלות שחלאת אדם כלשהי החליטה להתעלל בחתול או בכלב שלך. וזה בדיוק מה שקרה ב־2009 לבעלים של דייב, חתול ביתי חמוד שהיה אז בן 11 חודשים. הוא יצא לטייל בחוץ, בסביבת ביתו שבמחוז נורפלוק באנגליה, כשמישהו, מסיבה ממש לא ברורה, ירה עליו חץ ממרחק קרוב. החץ שיפד את גופו הקטן לרוחבו, אבל למרבה המזל לא פגע באף אחד מהאיברים החיוניים של דייב, והוא אפילו הסתובב במשך כמה ימים מבוהל, כשהחץ בגופו, עד שהצליחו ללכוד אותו ולקחת אותו לטיפול וטרינרי. במרפאה הסירו את החץ ואחרי כמה ימי התאוששות דייב חזר לביתו כשהוא בריא ושלם. אפשר רק לקוות שזה לא המקרה של מי שירה בו את החץ
ניצלה מהתרסקות מטוס
ב־16 באוגוסט 1987, טיסה 255 של נורת‘ווסט איירליינס התרסקה זמן קצר לאחר ההמראה מנמל התעופה של דטרויט. כל 156 הנוסעים ואנשי הצוות ששהו על המטוס נהרגו, מלבד אחת – ססיליה סיצ‘אן בת ה־4 שטסה יחד עם הוריה ואחיה הגדול, שגם הם היו בין הנספים. ססיליה סבלה מפציעות קשות, כולל כוויות בדרגה שלישית, שברים בחלקי הגוף וגם שבר חמור בגולגולת. צוותי ההצלה שהגיעו למקום חילצו אותה מבעד להריסות,  וההשערה היא שאמה הגנה עליה בגופה. אחרי התאונה ססיליה עברה לחזקתם של קרובי משפחה באריזונה, והיום כשהיא כבר בשנות ה־30 לחייה, היא דיברה על הטרגדיה לראשונה בסרט דוקומנטרי בשם ”Survivor Sole“ שאיגד סיפורים שונים של ניצולי התרסקויות מטוס. יש לה קעקוע קטן על הזרוע, בדמות מטוס, כדי להזכיר לה מדי יום את הנס שקרה לה. ”כשאני מסתכלת במראה, אני יכולה לראות גם את הצלקות שנשארו לי מאותו היום“

נפל מגורד שחקים ונשאר כדי לספר
הסיפור של אלסידס מורנו התפרסם בכל רחבי העולם ב-2007. הוא עבד אז כמנקה חלונות במנהטן וצחצח חלון בקומה ה־47 של אחד מגורדי השחקים בעיר, אבל אז המשטח שעליו עבד יחד עם אחיו הצעיר, אדגר, קרס ושניהם צנחו מגובה 150 מטר. אדגר מת במקום, אלסידס נפצע קשה מאוד וסבל משברים בכל חלקי גופו ומנזק מוחי. הוא הוגדר כצמח ושקע בתרדמת למשך שלושה שבועות, אבל לפתע, בחג המולד של אותה השנה, הוא התעורר ואפילו החל לתקשר עם בני משפחתו. חודש אחר כך הוא כבר שוחרר הביתה. 
 
ההחלמה של מורנו מצליחה להדהים עד היום את הרופאים שלו. אחרי הכל, לפי הסטטיסטיקה, 50 אחוז מהאנשים שנופלים מגובה של חמש קומות ומעלה -מתים. בחודש שעבר פורסם ראיון איתו ב“ניו יורק פוסט“, ובו תואר כיצד הוא שב לחיים נורמטיביים לחלוטין: הוא חי עם משפחתו ליד פיניקס, מסיע את ילדיו לבית הספר, מתאמן במכון הכושר ואפילו משתתף בצעידות למען צדקה. ”זו כנראה מתנה שאלוהים נתן לי“, אמר אלסידס, היום בן 43 וגם מולטי-מיליונר, הודות לתביעה שהגיש נגד החברה שבה עבד. ”הילדים שלי אומרים שהנס הזה קרה לי משום שמעולם לא איחלתי שום דבר רע לאף אחד אחר“.


מורנו. הדהים את הרופאים. צילום מסך

ניצח את המזל הרע וזכה בלוטו 
אפשר להסתכל על הסיפור של המורה למוזיקה מקרואטיה פריין סילאק, היום בן 85, בשתי דרכים: או שהוא האדם הכי בר מזל בעולם, שחמק ממוות מספר רב של פעמים, או שהוא האדם עם המזל הכי מחורבן שיום אחד גורלו השתנה. כך או כך, החיים שלו מלאים ברגעי אימה: ב־1962 רכבת שנסע בה התהפכה ו־17 אנשים נהרגו. הוא נפצע באורח קל ושבר את ידו. בשנה אחר כך הוא טס במטוס שהדלת הראשית בו נעקרה באמצע הטיסה. 19 אנשים נהרגו אבל סילאק שרד וסבל מפציעות קלות. ב־1966 אוטובוס שבו נסע התרסק לתוך נהר ובתאונה נהרגו ארבעה נוסעים. 

וזה ממשיך: פעם אחת המכונית שלו כמעט התפוצצה כשהוא בתוכה, בפעם אחרת אוטובוס דרס אותו ועוד שלל סיפורים שיכולים להרכיב סיפור הוליוודי נהדר. אבל ב־2003 הוא קיבל פיצוי על כל התקריות המצערות האלה, כשזכה בלוטו הקרואטי בפרס ששווה מיליון דולר. ”אני יודע שאלוהים שמר עלי כל השנים האלה“, הוא אמר. כשפנו אליו מחברת דוריטוס והזמינו אותו לבוא לאוסטרליה ולהצטלם לפרסומת, הוא סירב בנימוס. ”אני לא רוצה להתגרות במזל שלי“, אמר.  בסופו של דבר, סילאק החליט למסור את כספי הזכייה בטענה ש“כסף לא יכול לקנות אושר“
שרדה דריסת רכבת 
גם בישראל קרו לא מעט נסים, הרבה אחרי נס פך השמן. במאי  2009 אישה התיישבה לצד פסי הרכבת באזור כפר ויתקין והתנהגה באופן חשוד: הסתובבה באזור, עלתה על פסי הרכבת וירדה, עד שלבסוף פשוט נשכבה על הפסים שניות ספורות לפני שהגיעה רכבת. הרכבת חלפה מעליה וכל הנוכחים בסביבה היו משוכנעים שהיא נהרגה, אבל אחרי שהרכבת חלפה היא פשוט קמה על רגליה והתרחקה מהמקום, נכנסה למכוניתה ונסעה. המשטרה שהוזעקה למקום איתרה אותה ודיווחה מאוחר יותר שהיא סבלה מפציעה קלה של כמה שריטות בראשה. לא היה ספק בכך שהיא ניסתה לשים קץ לחייה, אבל בדרך נס, היא נשארה בחיים