לא בכדי מדובר בדור שזכה לכינוי "דור הסנדביץ'". זהו ציבור שלם של אנשים המוצאים עצמם באמצע החיים, כשהם עדיין עסוקים בגידול ילדים מתבגרים ובזוגיות וקריירה, נפגשים גם בצורך לטפל בהורים  המבוגרים. מצד אחד הם עדיין הילדים שלהם, אבל התפקידים משתנים וכעת עולה צורך בהתארגנות מחודשת במשפחה, המושפעת כולה מהתהליך. 

הזדקנות ההורים והטיפול בהם כרוכים בהתמודדות, המציפה מגוון רגשות: אהבה, חמלה, פחד, תחושת חובה, כעס, דאגה ועוד. מורכבותה של ההתמודדות משתנה בהתאם למצבו של ההורה, משאביהם הרגשיים של ילדיו ומאפייני הקשר ביניהם.
פגיעה בעצמאות ההורה

לעיתים קרובות, חווים ההורים המתבגרים קשיים רבים וביניהם : ירידה בתפקוד הפיזי, פגיעה בתפקוד הקוגניטיבי, התדלדלות המסגרת החברתית ועוד. עצמאותם של ההורים המבוגרים נפגעת ושליטתם בנושאי בריאות, פיננסים ועוד, הולכת ופוחתת וגדלה התלות של ההורים בילדים כמתווכים בינם  לבין העולם. חלק מהקשישים חווים בשלב זה קושי רגשי וירידה בדימוי העצמי. גם הילדים עלולים לחוות קושי ב"חדירה" לטריטוריה הפרטית של הוריהם, בה שלטו עד לא מזמן, באופן עצמאי. ה"ילדים" מתחילים לתמוך בהוריהם במקום להיות נתמכים על ידם, אך בניגוד לטיפול בילדים קטנים - הטיפול בהורים המבוגרים איננו זמני ועשוי להיות רב שנים. 
הילדים שהנם המטפלים העיקריים, ברוב המקרים, בהוריהם המתבגרים, סופגים בדרך כלל את מירב הרגשות הקשים הנלווים לזקנה ולבדידות : האכזבות, הקשיים, הכעסים הדיכאונות והחרדות, ונדרשים להתמודד עם מצבי הרוח, הכאבים והמצוקות.
במקרים מסוימים הטיפול בהורים מבוגרים כרוך בהשקעה רבה של זמן, ולעיתים גם כסף. כאשר השקעה זו הופכת לטוטאלית ולא מאוזנת, היא עלולה לגרום למתחים, תשישות ולהביא לפגיעה בתחומי חיים אחרים: קריירה, הורות וזוגיות. במקרים ההפוכים, השקעה מועטה עלולה לעורר רגשי אשם ולעיתים גם "התחשבנות" בין האחים בנושא חלוקת הנטל.
קונפליקטים מחד והתקרבות מאידך
קונפליקטים בלתי פתורים מהעבר עלולים לצוץ שוב מעל פני השטח. לרוב, התפקידים בתוך המשפחה נוטים להישמר : "הילד הטוב" ממשיך להיות הילד הטוב שמטפל בהוריו המתבגרים, "הילד הממורמר" שהרגיש מקופח בילדותו, ממשיך להרגיש מקופח גם כשהוריו מזדקנים וכך גם התחרות בין האחים, הקנאה והרצון לזכות באהבת ההורה. 
 לצד הקשיים הרבים, ישנם גם רגעים יפים בשלב זה של היחסים. זהו הזמן להתבוננות עצמית, קבלה והכלה של ההורים, וישנם הורים וילדים שחווים צמיחה ביחסים, התקרבות ואינטימיות שלא הייתה קיימת לפני כן. ישנם גם אחים שחווים בתקופה זו התקרבות מחודשת. ילדים רבים מדווחים על תחושת סיפוק מהיכולת להעניק להוריהם, לאחר שאלו העניקו להם כל החיים, או על תחושה של תיקון והזדככות.
הפחתת הקושי
ההתמודדות עם הורה מזדקן אינה קלה, אך היערכות מקדימה מסייעת להתמודדות.
הכרה בקשיים ובאתגרים הפיזיים והרגשיים שחווה הצד השני, כתוצאה מהמצב החדש, בלווי הרגישות הנדרשת, מסייעת לשיפור ההתמודדות של ההורים של ילדיהם כאחד.
מומלץ להגדיר יחד מהן הציפיות לגבי מחויבות הילדים לטיפול בהורה: אילו תחומים באחריות הילדים ואילו לא, היכן חשוב להורה לשמור על פרטיותו, אילו תחומים יבוצעו על ידי גורמים מקצועיים חיצוניים וכ'. מומלץ, במידת האפשר, להיעזר באנשי מקצוע המומחים בטיפול בגיל השלישי. 
לסיכום, כאשר ההורים שלנו מתבגרים וזקוקים לעזרתנו, יחסי הכוחות במשפחה משתנים.
הטיפול בהורים המזדקנים מצריך הכרה של שני הצדדים באתגרים החדשים ובצרכים החדשים, גמישות ושינוי התפקידים בהתאם . 
על אף הקשיים הרבים הגלומים בשלב זה, יש הרואים בו גם הזדמנות להתקרבות רגשית ויצירת אינטימיות.