הבימה ניתנה אתמול לכדורגל הישראלי: בכל העולם לא משחקים כדורגל. ליל הסילבסטר. אבל אצלנו, למי אכפת? אולי רק לכל השחקנים - בעיקר לזרים, שמבחינתם זה החג הגדול בשנה - וגם לישראלים שלא ממש יכולים לצאת לבלות כמו רבים מהאזרחים. גם מאוהדים רבים נמנע הבילוי, בעיקר אלה שהלכו למשחק וסבלו מהפקקים, אבל עזבו ענייני חגים ובילויים.

ליל הסילבסטר, באף מקום בעולם לא ממש משחקים חוץ מישראל, וגם כאשר ניתנת הזדמנות מיוחדת כזו, באיצטדיון משובח, על כר דשא עילאי, מול קהל רב ובמזג אוויר מושלם. וכל זאת ממש בלב העונה, כאשר השחקנים "אמורים" להיות בשיא כושרם. ולמרות כל אלה, ראינו כדורגל גרוע אתמול.
למעשה, אף אחד משלושת השערים שנכבשו לא היה מחויב המציאות, כמאמר הקלישאה. וגם בלי קשר לשערים, ראינו מעט-מעט מדי מהלכים יפים של טכניקה, חוכמה או אתלטיות מיוחדת. היה זה כדורגל ישראלי "במירעו".וחבל,  כי אלה שתי קבוצות גדולות, ממומנות בהמון כסף, ועל הקהל כבר דיברנו, והציפיות כמובן.

אבל כל אלה לא היו רלוונטיים. בסיום מכבי תל אביב של ג'ורדי קרויף הוסיפה עוד תואר, השלישי במספר מאז הצטרף לקבוצה לפני פחות משלוש שנים. היה זה הגביע הראשון בעידן ג'ורדי. במקום ממנו הוא מגיע, ספרד, לא מייחסים חשיבות רבה לגביעים. גם בגביע המלך, גביע המדינה הספרדי, נוהגים לשחק עם שחקנים מחליפים רבים. כך גם עשו בשנתיים הראשונות בעידן ג'ורדי המאמנים אוסקר גרסיה ופאולו סוזה.
פאקו אייסטראן המשיך במסורת, ועלה אתמול לגמר בלי שחקנים מאוד משמעותיים (בעיקר ערן זהבי). הדבר הזה פגע מאוד בקבוצתו, ששיחקה חלש, ועדיין ניצחה, והאמת? כנראה גם הייתה ראויה לניצחון. כי מכבי חיפה עוד הייתה חלשה ממנה.
לא ברור בדיוק מדוע אלכסנדר סטנוייביץ' התפטר. נכון שהקבוצה מאוד לא הצליחה מאז תחילת העונה. ועדיין, לא מביאים מאמן זר בהרבה מאוד כסף, רק כדי לאבד אותו לאחר חצי עונה לא מוצלחת. כך לא פועל מועדון שחושב לטווח הרחוק. אבל יענקל'ה שחר, שלא רצה לשחרר את המאמן הסרבי, בסוף נעתר לבקשתו. די חבל.
כיום מאמן את חיפה מרקו בלבול, גם אם החוזה שניתן לו הוא רק עד סוף העונה. בלבול יכול היה לזכות אתמול בערב בתואר ראשון, ימים ספורים לאחר שהוחתם, אבל בחר לעלות עם הרכב תמוה ובעיקר הגנתי מדי. איפה וויאם עמאשה שמצטיין לאחרונה? איפה טאלב טוואטחה המוכשר התקפית? מדוע יוסי בניון שוב פותח בהרכב למרות יכולת כל כך לא משכנעת במשך תקופה ממושכת? מדוע עידן ורד המשתפר לא פותח? למה להסתפק בחלוץ בודד, ועוד כזה שמציג יכולת כה איומה העונה כמו שמעון אבוחצירה? מדוע כשהקשר קובי מויאל נכנס במקומו שחקן ההגנה מתן אוחיון? שאלות רבות- ותשובות לא נקבל.
בינתיים, אפילו רובן ראיוס, שקיבל אתמול צ'אנס מהמאמן החדש, לא נראה כמו הטאלנט ההתקפי שהוא מסוגל להיות. רחוק מכך. אבל גם יתר שחקני חיפה היו חלשים. למעשה כמעט כולם.  אז נכון שהמגן שמואל שיימן נראה כלל לא רע וכמוהו גם ג'אבר עטאא, הקשר ההגנתי המבטיח עם יכולת התקפית מעודדת. חן עזרא המשיך לגלות לפרקים יכולת טכנית עילאית שכמעט תמיד אינה מתרגמת לשער או לבישול.
בגדול, זה מעט מדי למועדון בסטנדרט של חיפה. בליגה שלנו, וכשהציפיות כעת יותר נמוכות, לא צריכים להיות מופתעים אם חיפה פתאום תתאושש ותשחק טוב יותר. על האליפות היא כבר לא תתמודד. אולי על הגביע, שבו לא זכתה קרוב לשני עשורים.
מכבי תל אביב, בניגוד אליה, תתמודד חזק מאוד על כל התארים. קל זה לא יהיה. העונה הפועל באר שבע ואולי גם קרית שמונה מציגות לפרקים ממושכים כדורגל יותר משכנע מזה של הקבוצה של קרויף, פאקו וזהבי. אבל בינתיים הקבוצה היחידה בכדורגל הישראלי עם תואר היא מכבי תל אביב. כך ראוי, כך נכון. בעיקר לנוכח ההצטיינות העקבית במשך כמעט שלוש שנים - דבר נדיר ביותר בכדורגל הישראלי.