ההתעסקות בימים האחרונים בשחקנים הישראלים שאולי יצאו לחו"ל בקרוב (ערן זהבי) לאלה שיחזרו משם (אלירן עטר), מוכיחה עד כמה השחקנים הישראלים מדורגים בדרג השלישי והרביעי באירופה. אפשר לספור על כף יד אחת את כמות הישראלים שמצליחים כיום מעבר לים. לכן, כל ההשוואות שאנו עושים בין זהבי לכריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי, גורמות לשחקן עוול גדול.

 
 

זהבי כבר שיחק בחו"ל ואין ספק שהוא שחקן מוכשר, אבל הוא לעולם לא יוכל לשחק בקבוצות מהדרג הראשון באירופה. הוא נכשל בקבוצה מהדרג השלישי באירופה בדמות פאלרמו, ולא משנה העובדה שהוחלפו בה מאמנים כמו גרביים, זהבי נפצע כמה פעמים ולא קיבל את הצ'אנס. העובדה שליאור רפאלוב וביברס נאתכו הם שני הליגיונרים היחידים שמצליחים מחוץ לישראל היא תעודת עניות לכדורגל הישראלי.
 
 
עכשיו רוצים להחזיר את אלירן עטר מריימס אחרי כישלון מוחלט בקבוצה שפעם הייתה שם גדול, והיום מקרטעת בירכתי הליגה הצרפתית. הכישלון של עטר, שהיה מלך השערים של ליגת העל ולכל הדעות שחקן מהשורה הראשונה בישראל, מעידה על כך שכוכבי הכדורגל הגדולים בארץ צריכים לחשוב פעמיים להיכן הם הולכים, מה החוזים שמוצעים להם והאם כדאי לצאת לחו''ל רק כדי לחזור עם הזנב בין הרגליים. מקרים דומים קרו גם לגילי ורמוט ואיתי שכטר (שבינתיים הספיק לחזור לאירופה י.ז.) המוכשרים.
 
 
הדרך היחידה בה הכדורגל הישראלי ישתפר היא להביא אנשי מקצוע טובים לליגה שלנו, שיגדלו את הנוער ויכשירו את הצעירים מגיל נוער ועד לבוגרים, וילמדו אותם כיצד לשרוד בליגות הגדולות. ספירת מלאי: אין אף ישראלי בפרמיירליג, אף ישראלי לא מככב ב"לה ליגה", אפילו ישראלי אחד לא מתרוצץ בבונדסליגה ובאיטליה זוכרים קצת יותר את טל בנין ופחות את זהבי.
 
 
 
ארבעת הליגות הגדולות באירופה לא מכירות שחקן ישראלי אחד. אלה ליגיונרים? הם בקושי "שירות לאומי". אני חושב שאנחנו חיים כאן בסרט אמיתי. מלבד הנבחרת שעשתה צעד וחצי קדימה, היכן הימים שרוני רוזנטל, חיים רביבו, אייל ברקוביץ', יוסי בניון ואחרים ייצגו אותנו בליגות הגדולות באמת? אל תצאו לחו"ל, כי אין לנו ממש מה למכור, למרות היכולת של כמה סוכני שחקנים למכור קרח לאסקימואים.
 
 
בליגות קטנות יותר כמו בלגיה, הולנד וסקוטלנד החלשה, אנחנו בכל זאת מוכרים כמה שחקנים ואלה מתחשלים וחוזרים הביתה כאילו שיחקו ברמות הגבוהות בעולם. הפועל ב''ש עשתה צעד מצוין כשאספה את הליגיונרים הללו (בוזגלו, ברדה, ארבייטמן, מליקסון), אבל בבקשה אל תשלחו את זהבי לחו"ל, כל עוד הוא לא יקבל מקום בהרכב של מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, ריאל מדריד או ברצלונה. בקבוצות האלה הוא לא היה יורה ולו "פיו פיו" אחד. אני עדיין חושב שהוא שחקן גדול, אבל אנחנו כל כך קטנים.