יום לאחר הניצחון על הפועל חיפה בגביע הטוטו (0:1), כינסה מכבי ת"א מסיבת עיתונאים מיוחדת עם דובר בודד: ג'ורדי קרויף. דובר הקבוצה, עופר רונן, הסביר שלאור הבקשות החוזרות ונשנות של התקשורת לראיין אותו, הוחלט לתת לכולם הזדמנות להפנות אליו שאלות.

 

"אני חושב שהיו לנו הרבה בעיות בחמשת החודשים הראשונים של העונה", אמר קרויף בפתיחת דבריו על מצבה של הקבוצה, "זה התחיל בקמפיין האירופי, בו שיחקנו למעשה שישה משחקי חוץ. אם היינו משחקים בבלומפילד, היינו מגיעים רחוק באירופה כי הסטטיסטיקה היפה שלנו בבלומפילד נובעת מהתמיכה של הקהל. אחר כך נאלצנו להחליף מאמן. זה לוקח זמן, אבל בסך הכל ניצחנו 9 מ-12 משחקים בליגה, וגם כאשר איבדנו נקודות זה בדרך כלל היה בתוספת הזמן. לא היה לנו קל, כי בעקבות העונש מהדרבי שיחקנו שבעה משחקי חוץ רצופים. בסך הכל, אנחנו לא יכולים להתלונן".

 

על הסגל העמוס והרוטציה שמפעיל המאמן פאקו אייסטראן: "אחרי כל משחק, התקשורת מבזבזת כל פעם יומיים או שלושה בלדבר על מי שלא שיחק. אני לא מסכים עם הניתוחים שלכם, כי כולם נותנים כל מה שיש להם. יש יותר איכות ותחרות בסגל, כולם מצפים ורוצים לשחק. זה חלק מהתחרותיות ואני חושב שזה דבר חיובי עבור מכבי ת"א. הדבר העיקרי אצלנו היה האחדות והסולידריות בחדר ההלבשה והשחקנים מבינים שהם צריכים לשכנע את המאמן לתת להם דקות. לא תמיד זה קל לעבור כמה משחקים בלי לשחק. אתה כשחקן יכול או להתלונן או לעבוד קשה יותר. אלו שבוחרים באופציה השנייה, בדרך כלל גם מצליחים".

המנהל המקצועי נשאל התלות בערן זהבי: "אולי אנחנו צריכים להתנצל בפניכם על כך שאנחנו מחזיקים את ערן זהבי בסגל? מבחינת סטטיסטיקות, ערן הוא שחקן מדהים. אין צורך לומר את זה, הכל ברור והמספרים אומרים הכל. הקבוצה קיבלה הרבה גולים ממנו, ואנחנו רוצים ששאר השחקנים יסתכלו עליו כמודל לחיקוי. אחרי 15 או 16 משחקים, כבר איבדתי ספירה, שהוא מבקיע ברצף, הוא עדיין בא לכל אימון ועובד קשה. אם תסתכלו על השערים שהבקענו, אבל יש לנו עוד 5 או 6 שחקנים עם שני גולים ומעלה בליגה. זהבי אחראי להרבה מהשערים והבישולים שלנו, אבל גם שאר השחקנים עושים עבודה חשובה".

 

ג'ורדי נשאל על הפחד של הקהל מעזיבה של מלך השערים בליגה: "זה האוהדים שמפחדים או אתם התקשורת? אני אוהב שאתם מציגים שאלה וטוענים שהיא באה מהאוהדים. ערן הוא שחקן של מכבי ת"א, היה לו חוזה וכבר בקיץ הענקנו לו שידרוג כי רצינו להיות הוגנים איתו. מה שיקרה עכשיו הוא לאו דווקא בידיים שלנו. מכבי לבטח לא רוצה למכור את השחקן הכי טוב שלה. נרצה להשתפר ולא למכור אף אחד, אבל לא תמיד זה תלוי בך. ערן מחויב ב-100% למועדון וכך גם אני".

 

על עתידו האישי והשמועות לגבי עזיבה קרובה שלו: "בכנות, אני לא חושב על זה בכלל. קשה מאוד לזכות באליפות, עוד יותר קשה בשתיים ברציפות ובטח ובטח שבשלוש. אני מקווה שנצליח העונה גם בגביע ואני מבחינתי מרוכז רק בעתיד הקבוצה. אני מסור למכבי באופן מוחלט כרגע ורק חושב איך אפשר לשפר אותה. אני רוצה להבהיר שאני מרוצה מהתפקיד שלי, מהמועדון, מהאוהדים ומהארץ כולה. אני נהנה כאן".

 

קרויף הכחיש את הדיווחים על סיכום שלו בפאוק סלוניקי: "אני מבטיח לכם שלא הייתה לי שיחה עם אף אחד בנושא. לא שמתי את עצמי בשוק. חצי השעה היחידה של פאוק שראיתי הייתה במקרה באחד מערוצי הספורט בארץ. במרץ אפגש עם גולדהאר כדי להחליט על עתידי. אולי אשאר ואולי לא".

 

על תקציב הקבוצה: "אין לי מושג מאיפה הגיעו למספרים האלו שמפורסמים. מי אמר שהתקציב שלנו עומד על 100 מיליון שקלים? זה ממש לא נכון. האמת יותר קרובה למחצית מהסכום הזה". על ההתאחדות: "אף פעם לא ראיתי ליגה שמענישים בה כל כך הרבה עם משחקי רדיוס. האם זה משפר את המצב? אני לא חושב שזו הדרך הנכונה. אם זה היה בידיי, הייתי מנסה פתרונות אחרים".