ברצלונה איכזבה שבוע שעבר בתיקו 0:0 מול חטאפה ואיפשרה לריאל מדריד לפתוח עליה פער של ארבע נקודות בפסגה. התכנון המקורי של לואיס אנריקה היה לנצח את חטאפה ואת קורדובה היום בקאמפ נואו (17:00) ולסיים את 2014 במקום הראשון בזכות העובדה שבלאנקוס לא משחקים במחזור הנוכחי בגלל השתתפותה בטורניר המונדיאליטו. התכנון נכשל אחרי שליאו מסי הפגיז למשקוף מול חטפאה וברסה שיחקה כללית חלש. 

דווקא עם ההרכב השני והרבה צעירים רמסה ברצלונה את הואסקה 1:8 בגביע המלך, אבל תצטרך לנצח היום כדי להיצמד לריאל מדריד. החדשות הטובות בברסה הן שניימאר עבר מבחן כשירות ויחזור לסגל אחרי פציעה. לעומתו דני אלבס לא נכלל בסגל בגלל פציעה. 
קורדובה מדורגת מתחת לקו האדום, ולמרות הניצחון המפתיע על בילבאו בחוץ לפני שבועיים, גרפה שלוש נקודות רק במשחק אחד מתוך ששת האחרונים. 

העיתון 'אל מונדו דפורטיבו' חישב ומצא שברצלונה כובשת העונה פחות שערים מעונות קודמות וזו אחת הבעיות שלה. ב-11 העונות האחרונות ממוצע הכיבוש של ברסה העונה הוא הנמוך ביותר רק 33.3 אחוזים. לפני עונה כבשה ב-36 אחוז, לפני שנתיים 45 אחוז. בעונת 2010/11 עמד ממוצע הכיבוש שלה על 51 אחוז. אחת הסיבות היא שלואיס סוארס לא כבש אפילו שער ליגה אחד עד כה ב-7 משחקי ליגה, אבל בישל עד כה 4 שערים.
הרכבים:
ברצלונה: בראבו, מונטויה, פיקה, מסצארנו, אלבה, בוסקטס, רקאטיץ', פדרו, אינייסטה, מסי, סוארס
קורדובה: חואן קרלוס, חוזה קרספו, איניגו לופס, לוסו, פאנטיץ', קאמפאבדל, גרסיה, איקנג, קרטביה, גיאס