צרות לא מפסיקות לנחות על בורוסיה דורטמונד העונה, אבל זו אולי החדשה ההזויה ביותר שיצאה משם עד כה. כוכב הקבוצה, מרקו רויס, שנחשב לאחד המלפפונים הכי לוהטים בשוק ההעברות, נתפס בחודש מרץ נוהג בלי רישיון תקף ויצטרך לשלם קנס של 540 אלף יורו. הוא נתפס אחרי שעזב את האיצטדיון של דורטמונד במכונית האוסטין מרטין שלו על ידי מחסום משטרתי.

 

לאחר בדיקה במחשב, נדהמו השוטרים לגלות שרויס מעולם לא עבר מבחן כדי לקבל רישיון. בגיל 18 הוא לקח אמנם כמה שיעורי נהיגה, אבל לא טרח להגיע לטסט – מה שלא מנע ממנו לנהוג שבע שנים בלי רישיון! פשוט מדהים. כנראה שכוכבי כדורגל חושבים שהכל מותר להם.

בנוסף, התברר שמדובר בעבריין תנועה סדרתי שנתפס על ידי מצלמות המהירות של המשטרה חמש פעמים כשהוא עובר את המהירות המותרת. ההחלטה לקנוס אותו בסכום כל כך גבוה נעשתה על ידי שופט שטען כי הוא מרוויח סכום גבוה מאוד של 216 אלף יורו לחודש ויש לו ממה לשלם. ייתכן שאם לא היה מדובר ברויס, היו מורידים אותו מהכביש לכמה שנים.

.

"הייתי נאיבי וחשבתי שמותר לי הכל", התנצל רויס בפני האוהדים, "אני מבקש סליחה מכולם. דבר כזה לא יקרה לי יותר. עשיתי דבר טיפשי לחלוטין. זה לא שאני לא יודע לנהוג, אבל לא טרחתי להוציא רישיון. הסקתי את המסקנות שלי מכל האירוע. נקטתי בדרך לא מוסרית".

 

בגרמניה אמרו שכוכב כדורגל מסדר גודל כזה הוא דוגמא לכל ילד ולכן המעשה שלו חמור במיוחד. שחקנה של דורטמונד הבטיח להגיע בהזדמנות הראשונה ולעבור מבחן להוצאת רישיון נהיגה כחוק. האבסורד הגדול הוא שרויס מחזיק שלוש מכוניות ואפילו השיק מכונית צעצוע ממותגת עם שמו.