נתונים שהתפרסמו היום (ב') אודות מצבם של בתי המלון בישראל בחודש אוקטובר - החודש בו חלו חגי תשרי - מציגים משבר בתיירות הנכנסת. חישוב שנערך במחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל העלה כי באוקטובר נרשמו במלונות ישראל כ-811 אלף לינות של תיירים, ירידה משמעותית של 33 אחוזים לעומת חודש אוקטובר אשתקד. 

לינות הישראלים בבתי המלון איזנו במקצת את המצב. באוקטובר לנו 1.3 מיליון ישראלים בבתי המלון, עלייה של 27% אחוזים לעומת אוקטובר אשתקד. במהלך החודש הקודם נרשמו בסך הכל 2.1 מיליון לינות בבתי המלון בישראל, ירידה כללית של 6% לעומת השנה שעברה. תפוסת החדרים הכוללת באוקטובר ירדה ב-16%, ל-67%. 
במהלך אוקטובר נרשמו ירידות בלינות התיירים בכל רחבי הארץ, אולם הירידה החדה ביותר נרשמה במלונות אילת - ירידה של 59%. במלונות טבריה שבסביבת הכנרת נרשמו ירידות של 39% בלינות התיירים, בעוד בחיפה נרשמו ירידות של 36% בתחום זה.

אך בהתאחדות בתי המלון לא מתייאשים. לדברי המנכ"ל שמואל צוראל,  "התיירות בארץ מתאפיינת לאורך השנים בעליות ובירידות בגלל המצב הגיאופוליטי. עם זאת, חרף הנתונים הקשים, מדינת ישראל היא מותג תיירות חזק. גם הפעם אנו מתמודדים ושורדים, ובעזרת השקעה מתאימה של המדינה בשיווק וסדרת פעולות סיוע - נצליח להשיב אלינו את תנועת התיירות, שהרי הפוטנציאל גבוה להפוך לטוריסט ניישן".