איגוד לשכות המסחר מזהיר היום (שני) מפני קריסת עסקים רבים, אם העלאת שכר המינימום לא תלווה בצעדים משלימים. 



יו"ר האיגוד, עו"ד אוריאל לין, אמר כי ללא יצירת תנאים נלווים שיאפשרו למגזר העסקי לספוג עלות נוספת זו, יהיה זה מהלך לא אחראי ומסוכן שיגרום לסגירתם של עשרות אלפי עסקים קטנים, ויפגע קשות גם בעסקים גדולים. 



לין ציין כי קיימת עליית מדרגה משמעותית בכמות העסקים הקטנים שנסגרים מדי שנה. "לעומת ממוצע של 37 אלף עסקים בתחילת העשור הנוכחי, עלינו ל- 42 אלף עסקים בשנה החולפת". לדבריו, סגירתם של עסקים רבים הינה תוצאה ישירה של ההכבדות המוטלות ללא הרף על גב המגזר העסקי.



הצעדים המשלימים אליהם מכוון לין הם: 1. שינוי בחוק של הגדרת שכר המינימום, אשר ימנע העלאת שכר אוטומטית לאלה המצויים ברמות הכנסה גבוהות. כלומר, כאלו שהשכר הרשמי השורה הראשונה היא שכר מינימום אך מקבלים תוספות נוספות; 2. הורדה דרסטית בתעריפי החשמל; 3. הקפאת העלאות מס הארנונה על המגזר העסקי ומתן אפשרות לרשויות מקומיות המעוניינות בכך להפחית את מס הארנונה; 4. גמישות בשעות עבודה נוספות. חישוב על בסיס שבועי או חודשי, כך שהמניין לא יעשה על בסיס יומי. 5. בלימת עלויות נוספות שיושתו על המגזר העסקי בתקופת העלאת שכר המינימום. 6. כל תוספת ימי המחלה לעובד יהיו מכאן ואילך במימון המוסד לביטוח לאומי.


לטענת לין, "יצירת תנאים אלה, בשילוב עם העלאת שכר המינימום, תמנע הרס של עשרות אלפי עסקים נוספים".