במשרד האוצר מדווחים היום ה') על התקדמות מסויימת במו"מ המשולש בין האוצר, ההסתדרות וארגוני המעסיקים שנועד למנוע את השביתה הכללית במגזר הציבורי בעוד שבוע וחצי על רקע דרישות ההסתדרות להעלאת שכר המינימום וקליטת עובדי קבלן ועובדים בעלי מוגבלויות להעסקה ישירה במגזר הציבורי.

בפגישה בה נטלו חלק שר האוצר יאיר לפיד, יו"ר ההסתדרות החדשה אבי ניסנקורן ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים והתאחדות התעשיינים, צביקה אורן. השר לפיד קרא להסתדרות להסיר את איום השביתה ואמר: "אני לא רואה שום צורך להשבית כעת את כל המשק ולפגוע הן בציבור כולו והן בכלכלה. המשק הישראלי נמצא כרגע בהתאוששות לאחר מבצע צוק איתן. שביתה כעת היא חוסר אחריות לאומית".

בקרב אנשי הסתדרות האווירה אחרי הפגישה, בה השתתפו גם בכירי האוצר, היתה צוננת הרבה יותר והם אינם מאשרים התקדמות מהותית בשיחות אלא רק סיכום בין הבכירים כי עוד הערב ישובו וייפגשו צוותים מקצועיים משני הצדדים להמשך המו"מ. השביתה, מבהירים בהסתדרות, לא ירדה מסדר היום מאחר שהפערים בין האוצר להסתדרות בנושא שכר המינימום עדיין מהותיים.

באוצר דורשים כי התוספת לשכר עבור העובדים החלשים במשק תבוא על חשבון תוספות השכר לבעלי שכר גבוה במגזר הציבורי המיוצגים על ידי ההסתדרות שאמורה להיות פועל יוצא של העלאת שכר המינימום במשק. אנשי האוצר מאשימים את ההסתדרות בשימוש ציני בעובדים חלשים כדי להיטיב עם החזקים. זאת בעוד בסביבתו של יו"ר ההסתדרות דוחים את ההאשמה בתוקף וטוענים מנגד כי האוצר דואג לאינטרסים של המעסיקים ולא לאלה של העובדים כשאנשיו מחפשים כל דרך לנגח את ההתסדרות ולהימנע מהעלאת שכר המינימום ל-5300 ₪ בחודש, סכום מינימלי כדי לאפשר לכל עובד לחיות בכבוד. 

חוסר האמון בין האוצר וההסתדרות גדול מזה שבינה לבין המעסיקים לאחר שניסנקורן ואורן חתמו כבר על הסכם המחייב כל חברה שמעסיקה מעל מאה עובדים לגייס עובדים בעלי מוגבלויות בהיקף של לפחות עד 3% מכח האדם שלה. שר הכלכלה בנט כבר חתם על צו ההרחבה בנושא אבל זה מחייב את המגזר העסקי, ולא את המגזר הציבורי שעליו מתקיים המו"מ בין ההסתדרות לאוצר גם בנושא זה. בארגוני המעסיקים עם זאת קרובים יותר לעמדת האוצר בנושאים המהותיים יותר שעל הפרק וטוענים כי העלאת שכר המינימום וקליטת עובדי קבלן להעסקה ישירה חייבים להיעשות בצורה מבוקרת והדרגתית.