המאבק להעלאת שכר המינימום בישראל קיבל היום (ד') חיזוק מפתיע: איש העסקים שלמה אליהו, יו"ר מגדל אחזקות הודיע שהוא מעלה את שכר המינימום בחברת מגדל ל-5,300 שקלים לחודש. ההעלאה תיכנס לתוקף בתחילת 2015.


ההודעה נמסרה במסגרת מסיבת עיתונאים לרגל הצגת הנתונים הכספיים של מגדל לתשעת החודשים הראשנים של השנה ולרבעון השלישי של השנה. הרווח הנקי בשלושת הרבעונים של השנה גדל ב-9.8% ל-504 מיליון לעומת 459 מיליון אך ברבעון השלישי הרווח פחת ב-17.92% ל-142 מיליון לעומת 179 מיליון בשנה שעברה.

בדבריו בעת הצגת המאזן התייחס אליהו למצב החברתי בישראל ואמר כי "מצב העוני בישראל מחפיר וזה פשוט לא מוסרי להמשיך ולשתוק. הפוליטיקאים מדברים הרבה על ביטחון וכלכלה ושוכחים שהאדם הוא שחייב לעמוד במרכז. שכר מינימום של פחות מ-5,000 שקלים הוא בושה. לו הייתי צעיר יותר הייתי יוצא להפגין ברחובות.

יו"ר מגדל קרא לדירקטוריונים ומעסיקים אחרים במשק לקבל החלטה דומה. "חברה או מפעל שלא יוכלו לעמוד בכך - צריכים לקבל סבסוד מהמדינה"


בשיחה עם אליהו בעת רכישת מגדל הוא אמר: "לא נולדתי עם כפית זהב. ההיפך. כל מה שעשיתי עשיתי בעשר אצבעותי, אבל אני לא שוכח את השנים הקשות של ילדותי".

המגעים בין ההסתדרות למשרד האוצר בנוגע להעלאת שכר המינימים התפוצצו, ומהאוצר נמסר כי ההסתדרות שוב מסרבת לדבר על סיכום הכולל את הנושאים החשובים שעומדים על סדר היום: הסדרת שכר מקסימום בשירות המדינה, גמישות ניהולית וטיוב השירות לאזרח תוך שיפור משמעותי במעמדם של עובדי קבלני כוח אדם והעובדים החלשים. ההסתדרות שוב מגינה על העובדים החזקים ביותר הנשלטים על ידי האיגודים הגדולים ומסרבת לתת את הסכמתה לכך שהעלאת שכר המינימום תתמקד בעובדים החלשים הזקוקים באמת לתוספת זו".


ההסתדרות אמרה בתגובה כי "הדמגוגיה של משרד האוצר היא בלתי נתפסת. הצוותים מגיעים לפגישות המו״מ בחוסר תום לב תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות החברתית. שר האוצר צריך להחליט עם בכוונתו לפתור את בעיית העוני, את סוגיית עובדי הקבלן והעסקת בעלי מוגבלויות".