שערו היציג של הדולר נחלש היום (שישי)  קלות והגיע  ל 3.9 שקלים, ירידה יומית של 0.1017% . עם זאת, בשיעור שבועי שערו של הדולר ביחס לשקל דווקא התחזק ב 0.666%.
 
משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל סיכם את שבוע המסחר במט"ח: "שבוע סוער עבר על השווקים, וזאת על רקע הצלילה הדרמטית במחיר הנפט לרמות שפל רב שנתיות. צלילה שגרמה גם למשבר כלכלי חמור ברוסיה, עם השלכות פיננסיות גלובליות כאשר התחילה לעלות לאוויר האפשרות של חדלות פרעון מצידה. יש לזכור שב-1998, דחיית תשלום חובותיה של רוסיה גרמו ללא מעט זעזועים. בנוסף לחוסר בהכנסות מצד מכירות הנפט, ראינו את הרובל הרוסי קורס ונחתך לשניים ביחס לדולר ולאירו, דבר שמתחיל לייצר גם לחצים פוליטיים קשים על ההנהגה הרוסית.
כאמור, ההתפתחויות הללו הגבירו מאוד את החששות לגבי היציבות הפיננסית, והצמיחה הגלובלית, ויצרו גל של שנאת סיכון שגררו בחלקו הראשון של השבוע את מדדי המניות מטה. באופן מפתיע למדיי, ובניגוד למצבים דומים בעבר, ראינו בו זמנית גם מימוש רווחים לא קטן בדולר, כהמשך טבעי מן השבוע שעבר.יש לזכור שהמומנטום החיובי בדולר האמריקאי, בשנה האחרונה, נבע מן השיפור הכלכלי בארצות הברית ומהציפייה להעלאות ריבית. ירידת האינפלציה הנילוות לירידה במחירי האנרגיה מפחיתה בהרבה את הסיכוי להעלאה קרובה של אותה ריבית, וכך נוצרו התנאים לחולשתו של אותו דולר עולמי, וגם מקומי.

ואולם, ביום רביעי התהפכה התמונה, וזאת לאחר מסיבת העיתונאים שליוותה את החלטת הריבית של הבנק הפדרלי. במילים "סבלנות של שתי ישיבות" נקבע בעיני הסוחרים תאריך העלאה של אותה ריבית סביב אפריל השנה, והדולר החל את דרכו מעלה חזרה. כמו כן, לפני מסיבת העיתונאים, ראינו שבהצהרת המדיניות של הבנק, הושמט הביטוי הנוגע לכך שהבנק יותיר את הריבית ברמה אפסית "למשך זמן ממושך", ביטוי שחזר על עצמו לאורך כל השנה האחרונה. במקום זאת קיבלנו הצהרה שהבנק ינקוט מעתה גישה "שקולה" באשר למדיניות הריבית. לאחר אותה מסיבת עיתונאים זינק מדד הדולר לשיא חדש. 
בינתיים, הדולר-שקל דווקא מגיב במתינות לזינוק של הדולר בעולם, ונסחר בטווח שבין 3.90-3.95, כאשר הוא עדיין נמצא מעל קו המגמה שתחם את כל העלייה מאז שראינו אותו סביב 3.4. בשבוע הבא אנחנו נכנסים לשבוע של חג המולד, ונפחי המסחר צפויים להתדלדל, ועימם התנודתיות. על כן, קשה להאמין שנראה תנודות משמעותיות, ופריצות עד תחילת 2015".