במציאות המהירה של ימינו, כשלא נדרש הרבה כדי להפוך אדם לכוכב, המקרה של הסטנדאפיסט אורי חזקיה יוצא דופן. הוא התחיל את צעדיו הקומיים לאט וחרש את הבמות במשך שנים. נדרשה לו הרבה יותר מתוכנית ריאליטי כדי לכבוש את לב הקהל, אבל למרות הקשיים בדרך זה הצליח לו. עובדה: השבוע ישודרו שתי תוכניות בפריים טיים בהשתתפותו: “מועדון לילה” שסוגרת הערב עונה ו”אורי חזקיה עושה את אמריקה”, סרט על מאחורי הקלעים של נסיעתו להופעות ביבשת.



אתה מרגיש שאתה מגשים את החלום?

“אני נמצא כבר משנ 2000 בתחום ומנסה להגשים את עצמי. ובגלל שזה לא בא לי בקלות, אלא אחרי עבודה מאוד קשה והרבה סימני שאלה האם זה יכול בכלל להצליח, אני מרגיש בכל בוקר שאני מגשים את החלום”.



מה הדרייב שהוביל אותך גם בימים שהיה נראה שהפריצה לא תקרה?



“זו העובדה שאין מקצוע יותר כיף ושווה מזה, כי זה לעמוד על במה ולגרום לאנשים לצחוק. לא הייתי המצחיקן של הכיתה, רק תוך כדי הצבא ניסיתי את דרכי והלכתי להופיע. כבר בהופעה הראשונה הייתה לי תחושה שזה מה שאני רוצה לעשות, כמו דייט ראשון מוצלח שאחריו אתה חוזר הביתה וחושב עליו ולא נרדם. אז כנראה שיש אהבה ממבט ראשון. אולי זה לא קרה לי בזוגיות, אבל לפחות זה מה שקרה לי עם הקריירה.



"יש עליות ויש ירידות, אבל בסופו של דבר יש קהל, אולי לא תמיד מאות אנשים ולפעמים היו רק עשרות, אבל תמיד הוא הקשיב ונהנה”.



יש חשש שיום אחד תקום בבוקר ולא יצוץ הפאנץ’?



“תמיד יש חשש כזה. זה משהו שרודף אותנו, הסטנדאפיסטים. אבל תמיד הסתכלתי על החיים וניתחתי אותם, ראיתי את האבסורד שבהם. הרי הנושאים שאנחנו מתעסקים בהם הם לא הרי גורל, אלא ניואנסים של היומיום. אתה נכנס למטבח, מכין סנדוויץ’, נוסע לעבודה, מתעצבן בתחנת דלק. אלו החיים ושם מסתתר ההומור”.



לפני שנה יצא חזקיה לראשונה למסע הופעות בארה”ב ובקנדה, והחליט לקחת איתו מצלמה ולתעד את קורותיו. “יומן מסע כזה”, הוא מסביר, “סטייל מחוברים”.



פנו אליך מהפקת מחוברים להשתתף בסדרה?



“התקשרו פעם, אבל אני פחות מתאים לזה כי יותר בא לי להצחיק מאשר לחשוף. ההצחקה היא החשיפה ואני אוהב לשלוט בה. חוץ מזה, אני חושב שהחיים שלי לא מעניינים. מה, יראו אותי יושב מול הטלוויזיה, אוכל פיצה וחושב על רעיון? זה משעמם”.



אחרי ההופעות חזר חזקיה לארץ כשבאמתחתו שמונים שעות של חומר מצולם, על הבמות ומאחורי הקלעים. וכמו שלא ידע שהוא שחקן עד שקיבל הצעה מאבי נשר להשתתף בסרטו “פלאות”, כך לא ידע שהוא יכול לערוך, עד שלא השתעשע עם תוכנת העריכה בביתו. “התחלתי לערוך את זה בכיף שלי ולחפש את הרגעים המעניינים, ובסופו של דבר יצא סרט”, הוא אומר. “לא שלחתי את החומרים לעריכה כי לא חשבתי שלמישהו יהיה כוח לשרוד שמונים שעות שלי”.



היום הוא ייפרד מחבריו ל”מועדון לילה” אחרי עונה קצרה במיוחד. זו הייתה הפעם הראשונה שלו בתוכנית, אחרי שש עונות ב”צחוק מהעבודה”. “כל אמן צריך סביבה חדשה שתפרה אותו”, הוא מסביר את המעבר. “עבדתי עם צוות של כותבים והייתי מנסה את הבדיחות בהופעות כדי לראות את הקהל מגיב. זה היה מאתגר ואינטנסיבי, והסוד הוא להתעסק בזה מהבוקר עד הלילה”.



עכשיו אתה מתכוון לנוח קצת?

“אולי לשבוע או שבועיים, אני לא יודע באמת איך לנוח. אחרי כמה ימים כבר בא לי לחזור ולהופיע. אני מניח שאבנה מופע חדש, אולי אכתוב את הסיטקום שמתרוצץ לי בראש ואולי יבוא לי עוד סרט בהפתעה”.



“מועדון לילה" תוכנית הסיום, הערב ב־ 21:00 , “אורי חזקיה עושה את אמריקה", 16.12, 22:45. ערוץ 22