הפלישה הסקנדינבית נחשבת לאחת ההפתעות היותר מרעננות בעשור האחרון בעולם הטלוויזיה. סדרות נוסח "הממשלה", "הגשר", "בורגן", "דה קילינג ו"הירושה", הפכו לבון טון של חובבי המסך הקטן, ואפילו זכו לכינוי המחמיא "נורדיק נואר", על משקל ז'אנר הפילם נואר ששלט בכיפה בסוף שנות ה-40-תחילת ה-50 של המאה שעברה בהוליווד.




לגל הסדרות עתירי המזימות והטוויסטים, איומים וסודות אפלים, הצטרפה לאחרונה "ממון": מיני סדרה נורבגית בת ששה פרקים, שזכתה לפופולאריות מדהימה לא רק בארץ מוצאה, אלא בכל רחבי אירופה בכלל ובריטניה בפרט, ותזכה בעתיד הלא רחוק לעיבוד אמריקאי תוצרת אולפני פוקס.

 
"ממון" שעונה שנייה שלה יצאה לדרך טרם עלייתה, מתרחשת על פני 6 ימים, ועוקבת אחר פיטר וורס (ג'ון אויגרדן, "ג'נטלמן בנשמה", "ליליהמר"), עיתונאי חוקר שאפתן ואביר צדק מושבע, הכותב לעיתון הנחשב ביותר בנורבגיה. וורס עולה על סיפור שחיתות  מדהים, שבו מעורבים, בין השאר, אחיו (אנדרה טי.אנדרסון), תאגיד רב לאומי, התקשורת המקומית ופוליטיקאים תאבי בצע. ככל שנחשפים יותר פרטים בפאזל המורכב, האיום על חייו של וורס ומשפחתו הולך ומתעצם. אם לא די בכך, הרי ש"ממון" משופעת במוטיבים תנכיים, בראשם סיפור קין והבל ואברהם אבינו.

 

”רצינו ליצור סדרה שתערער מעט את המוסכמות בעולמנו, כמו, למשל, שכל העיתונאים הם טובים, שוחרי צדק ולוחמים בפשע. ברמה האישית, 'ממון' היא סיפור על שני אחים שהתפתחו באופן שונה, ואחד מהם רוצה לחשוף את האמת על השני. אבל לחשיפת האמת על מעורבות האח בתרמית הונאה, יש השלכות טרגיות, ואז עולה השאלה מה באמת קרה לאח שעבר על החוק". כך הסביר ג'רמונד סטנברג אריקסן, שיצר את הסדרה יחד עם אחיו הגדול ווגארד, את מהות העלילה ל"דיילי טלגרף".

 
אריקסן התוודה כי לא במקרה יצר עם אחיו סדרה, במרכזה ניצבים שני אחים שונים כל כך זה מזה - רעיון שקינן במוחם הרבה זמן. "מאז ומתמיד תכננו לעשות סדרה על שני אחים, שכל אחד מהם בוחר לחיות בסגנון חיים שונה לגמרי מרעהו. אם היינו מתמקדים בכך שאחד מצליח מבחינה חברתית, והשני מתבודד, זה לא היה מספיק מעניין. לכן הוספנו לציר העלילה כל מיני שכבות של דרמה.

זה מאוד מוזר שיש לנו את אותם הורים, ופחות או יותר את אותו הומור, אבל הכישורים של אחי לקחו אותו לכיוון אחד, ואילו הכישורים שלי לקחו אותי למקום אחר. השוני הזה אפשר לכל אחד להביא מעולמו לסיפור, ונראה שהתמהיל הזה הצליח. יש חלוקה מאוד מוגדרת בינינו, ובסופו של דבר אחי הבכור הוא הבוס".
 
על השאלה המתבקשת, איך הוא מסביר את ההצלחה הסקנדינבית המדהימה בשנים האחרונות ברחבי תבל, השיב סטנברג אריקסן: "לדעתי זה נובע מהמסורת העשירה של סיפורי פשע בסקנדינביה. מתחת למעטה הפסטורלי, הנעים לעין והמאוד סימפטי, מסתתרים הרבה תככים, אלימות וקדרות. העולם כנראה נהנה לראות שלא הכל מושלם אצלנו. נהפוך הוא. גם בסקנדינביה יש רדיפת בצע, פוליטיקה ופשע, המהווים בסיס מצוין לסדרות טלוויזיה".