מתוך הזוכים בעשר העונות של "כוכב נולד" מעטים הצליחו (נינט, הראל מויאל ורוני דלומי), אחד הגיש תביעת ענק נגד הפקת התוכנית (ג'קו אייזנברג), ארבעה לא בדיוק הצליחו בגדול (חגית יאסו, אור טרגן, דיאנה גולבי וישראל בר און), ושניים חזרו בתשובה (יהודה סעדו ובועז מעודה).  

אין ספק, ואולי לא היינו צריכים את הרשימה הנ"ל כדי להוכיח את התזה, אבל תוכניות ריאליטי אינן מבטיחות קריירה מזהירה. אולי כי הן לוקחות אנשים צעירים, בלתי מגובשים, ומזניקות אותם לגבהים קלושי חמצן. 
בועז מעודה (27), "כוכב נולד" מודל 2007, הלך לאיבוד ומצא בדרך את אלוהים. בימים אלו הוא מוציא סינגל שני, "אסיר תודה", מתוך אלבום חדש בדרך, השני במניין. בין שיעור לשיעור בישיבה שבה הוא לומד כרגע, תפסתי אותו לשיחה קצרה. "חזרתי לשורשים, לאמת שלי", הוא מצהיר ומוסיף: "הסינגל החדש וגם הקודם, 'מה המהות?', מבשרים על כך". 

תהליך ההתחזקות של מעודה, יש לציין, התחיל כבר בגיל 17 , לפני "כוכב נולד". הוריו ואחיו, תושבי המושב אליקים, החלו בתהליך ולדבריו הייתה לכך השפעה עמוקה עליו. אחרי הזכייה ב"כוכב נולד" סיפר שמאס בחיי הזוהר ובריקנות, וביקש למלא בתוכן את החלל שנפער בחייו. כך חזר אל לימוד התורה שהטעין אותו בשמחה מחודשת ובתחושת משמעות בחיים. 
כשמאזינים לסינגל החדש, הקול שלך נשמע קצת שונה, כאילו נוסף לו מבטא אחר. אני צודקת? אם כן, איפה הוא היה עד עכשיו? 
"הקול שלי לא השתנה. בתהליך שעברתי בשנים האחרונות, שבו חזרתי לשורשים שלי ולמוזיקה שעליה גדלתי וממנה הושפעתי, חזרתי לשיר כמו שתמיד שרתי, בלי ניסיון להיות משהו אחר". 
לתהליך החזרה בתשובה הייתה תרומה להתרחקותך מהעין הציבורית? 
"לקחתי פסק זמן אחרי כל השנים המטורפות. רציתי לדעת מי אני. מה הזהות המוזיקלית שלי, כמו בשיר 'מה המהות?'. לגבי תהליך ההתקרבות לדת, אני לא חושב שיש קשר, משום שתמיד המשכתי להופיע, ליצור ולעשות מוזיקה במקביל". 
איך בכלל מתחברת המוזיקה לתהליך החזרה בתשובה? אמרת בעבר שלא התחברת למוזיקה שעשית. אני מניחה שהפעם זה שונה. 
"השינוי גורם לי לבחון כלפי עצמי, האם אני יכול להתגבר על תאוות, על יצר הרע ועל שאר הדברים. כמו שאמר התנא בן זומא: 'איזהו גיבור הכובש את יצרו'. אני מחובר לכל סוגי המוזיקה, ולכן אני רוצה לחבר אנשים נוספים, להתחברות משותפת. זאת הייתה כוונתי שלא התחברתי למוזיקה שעשיתי". 
אתה כבר שבע שנים אחרי "כוכב נולד". היית חוזר על החוויה שוב? 
"מצד אחד הכרתי חברים ואנשים חדשים, אבל זאת הייתה תקופה מטורפת ועמוסה במיוחד, שניתקה אותי מהחברים הישנים. אז לא, לא הייתי חוזר על החוויה הזאת שוב". 
לא מתגעגע להצלחה, לכסף, לפרסום ולתהילה? 
"תמיד יש געגועים לימים יפים. השאלה המהותית היא מה הוא הטוב? אני מאמין בדרכי שלי, ביצירה, במוזיקה טובה, בהופעות, והכי חשוב, בקהל, שעד היום מלווה אותי, וזה לא מובן מאליו". 
עכשיו, כשאתה לפני אלבום חדש, יש בך חשש? אתה דואג מכמות ההשמעות ברדיו? מהמכירות? מהביקורות? 
"תמיד יש חששות לפני אלבום חדש, אך 'מה המהות?', לשמחתי הרבה, הגיע למקום ראשון במצעד ההשמעות בכל תחנות הרדיו בארץ, והביקורות בהתאם. אני ממשיך לעבוד קשה וליצור מוזיקה אמיתית ושורשית, ומקווה להמשיך לרגש ולשמח את הקהל". 
אתה בדרך לסיבוב הופעות עם האלבום החדש. תופיע בפני קהל מעורב? 
"כן, תלוי באיזו סיטואציה. אני לא מופיע במועדונים, אבל כשאני מופיע באירועים ובטקסים ממלכתיים, אין לי בעיה עם קהל מעורב".