אורן (ר' בקמץ) מגידיש היה תאורן במשך 13 שנה, עובד במה - או אולי בעצם עבד במה - שבעודו מרכיב עמודי תאורה, חלם תמיד להיות במאי. במקום ליצור סרט אוטוביוגרפי, שעלול היה להיות מפוהק, יצר את "פנסים": סרט תיעודי בן 64 דקות, מרגש וכובש בכנותו, שבו הוא משכיל להביא את סיפורו האישי, מבעד לסיפורם של שלושה עובדי במה אחרים, אחיו לגורל, שחלומותיהם חורגים הרבה מעבר לקוליסות.

 
כשמגידיש (35), בן מושב בן זכאי, ליד יבנה, השתחרר מהצבא וחלם לעשות קולנוע, הוא הלך לעבוד בתאורנות בעקבות דודנו, רגב עמר. ראה את הפנסים במשאיות ההפקות שבהן הוא השתתף ונפל בשבי קסמם. "גם אני רוצה להיות כזה", אמר. "בעבודה פיזית ואנרגטית, עם מוזיקה ואמנים, הופעות, פארקים, קהל אלפים". תמורת שכר נמוך עבד כשכיר מזדמן בשירותן של חברות הגברה ותאורה, ואת עיקר מיומנותו המקצועית רכש מאחורי הקלעים של הופעות להקת "מיומנה", איתה ראה עולם בכל חמש היבשות, אבל בתוך תוכו הרגיש שעוד יגביה עוף מעבר לכך. "אהבתי את האנרגיה של העבודה הזאת ואת האנשים העוסקים בה", הוא מעיד על עצמו. "יש משהו מאוד סוחף בלראות שהכל מתמלא בחיים מאחורי הקלעים, אבל בתוכי מאוד רציתי לעשות קולנוע, מה שאהבתי מילדות, אבל עוד לא ידעתי מה זה בדיוק במאי או עורך.

 
"בעבודה המאוד מהנה עם 'מיומנה' הבנתי שלמעשה אני רוצה לעסוק ביצירה של עצמי ולא ביצרנות למען אחרים", מוסיף מגידיש. "כשהתחלתי ללמוד ב'מנשר', בית ספר לקולנוע, ישר הרגשתי שאני במקום הנכון. לא שעיתי לאזהרות שמדובר במקצוע יותר קשה מתאורנות, תחום מסוכן כלכלית מכדי שהבן אדם ישקיע בו את העתיד שלו. כשהרכבתי את עמודי התאורה למופעי הפארקים של להקות כמו דפש מוד ורד הוט צ'ילי פפרז, ידעתי שזה היה רק אמצעי בדרך להגשמת החלום".

 

"פנסים" הוא סרט הביכורים של מגידיש, אחרי מספר סרטים קצרצרים בתקופת לימודיו, שגם מהם מבצבץ סיפורו האישי. מגידיש יצר אותו עם חברו, יובל אור, שאיתו "תפס ראש". "אומנם הייתי בכיוון של קולנוע עלילתי, אבל בעידוד יובל, יצא לי הסרט הדוקומנטרי הזה", הוא מספר. "'יש לך חומרים לסרט מדהים', אמר יובל והצטרף אלי להרפתקה". את שלושת גיבורי הסרט הכיר מעבודתו בתאורנות: הזמר אילן דמתי, המוכר מהלהיט "שובי לביתי" ששר בפרויקט של עידן רייכל. דמתי שואף להיות זמר פול טיים  ג'וב, אבל ממשיך לעבוד כטכנאי קול; התאורן עמירם שניר מנסה לפתח מלמטה קריירה של שחקן ומעבר לקעקועים, המעטרים את גופו של סיימון האוד, אנגלי שבא ארצה בעקבות אהבתו לישראלית, וחולם לפתח בארץ קרקס פריק שואו אקסטרימי.

 
מגידיש כביכול מחוץ לסרט, מתרכז בסיפוריהם של אחרים, המקבילים לסיפורו. מתברר שמגידיש לא נתקע עם "פנסים", ומאז שהשלים אותו, כבר הספיק ליצור עם אור סרט עלילתי באורך מלא בברזיל, במונדיאל האחרון. עד שהסרט הזה יושלם, מגידיש, שכבר נטש את התאורנות וחלומו התגשם, מתפרנס מסרטי תדמית ופרסומות. שלושת גיבוריו ממשיכים לחלום ולעסוק בעבודתם הטכנית. דמתי ממשיך לשיר בפרויקט של רייכל - בדרך לאלבום משלו; שניר עדיין מגשש את דרכו בתיאטרון; והאוד עבר לחלום בברלין, לפני שהמילקי עלה לכותרות. "קשה להתפרנס בארץ מלהיות עובד
במה", מעיר מגידיש. 
 
"פנסים". 11.12 , חמישי, 23:00 , ערוץ 2