סביר להניח שזה לא משהו שהייתם מנבאים לרייצ'ל מ"חברים", אבל בימים אלו מתקיים באז אוסקרים לא קטן סביב ג'ניפר אניסטון, שהפתיעה בתפקיד דרמטי רחוק מאוד מהטייפ קאסט הרגיל שלה, בדרמת האינדי “Cake”, שהוקרנה בפסטיבל טורונטו האחרון.




בסרט מגלמת אניסטון אישה ששרדה תאונת דרכים נוראית וסובלת מכאב כרוני, אשר מפתחת אובססיה כלפי ההתאבדות של אישה אחרת בקבוצת התמיכה שלה. השבחים שהיא קיבלה על הופעתה המפתיעה בהקרנות מוקדמות של הסרט גרמו ללא מעט אנשים להמר שהיא תקבל עליו מועמדות לאוסקר.




"התשבוחות מביכות ואני מאוד מוחמאת", אמרה אניסטון בתגובה. "נתתי לעצמי משהו כמו שישה שבועות כדי להיעלם וממש להתחבר עם הדמות והטראומה שלה, שהיא מעבר לכל דמיון. הייתי כל כך נרגשת, זה תפקיד שיש בו את כל הפרמטרים לתפקיד החלומות של כל שחקן".




אבל עוד חזון למועד. בינתיים אניסטון צריכה בעיקר להצחיק ולדבר גסויות כדי לקדם את הקומדיה החדשה "איך להיפטר מהבוס 2", שעלתה אצלנו בשבוע שעבר, בה היא מגלמת רופאת שיניים מכורה לסקס, לצד קאסט קומי מעולה הכולל את ג'ייסון בייטמן, ג'ייסון סודייקיס, צ'רלי דיי וג'יימי פוקס. קונאן או'בריאן כמובן התמוגג כשהיא הסבירה איך בחרה קוקרינג (מה שנקרא "טבעת פין" בעברית) בתור תליון לשרשרת של דמותה בסרט, ולמה הוחלט להשאיר על רצפת חדר העריכה סצינה בה היא מנצלת מינית את צ'רלי דיי בזמן שהוא בקומה.   
שלושה גילאי התבגרות
אבל כשזה מגיע לאניסטון, הקריירה הקולנועית שלה היא תמיד משנית ברמת העניין שהיא מעוררת לחייה האישיים. מאז שהתגרשה מבראד פיט ב-2005 חיי האהבה של אניסטון הם צהובון פתוח. אבל אחרי סדרה של בני זוג מתחלפים, נראה שמשהו התייצב בחייה.


בשלוש השנים האחרונות היא בת זוגו של השחקן והתסריטאי ג'סטין ת'רו. לפני שנתיים הם רכשו ביחד בית בשווי 22 מיליון דולר בבל אייר בלוס אנג'לס, והודיעו על אירוסיהם. בראיון לגיליון החדש של “Harper's Bazaar” היא מספרת שהיא מצאה אהבה דווקא בזכות העובדה שלקחה הפסקה מדייטינג לכמה זמן, לפני שפגשה את ת'רו: "זה ממש עזר לי להגיע למקום שבו אני מרגישה יותר נוח עם עצמי, ומוכנה באמת לאהבה ולבן זוג".  

 
אבל גם כשהיא מאורסת, היא לא אוהבת ששואלים אותה על חתונה וילדים. היא כמעט פרצה בבכי כשדיברה על כמה היא מתקוממת מהעובדה שערך האישה עדיין תלוי במידה רבה בשאלה האם היא נשואה והאם יש לה ילדים. "תמיד יש את העניין של: 'את כבר נשואה?', 'עשית כבר ילדים?'", אמרה בכעס.


"יש את זה כל הזמן. ואני לא יודעת, אין לי רשימת מכולת של דברים שאני צריכה לעשות ואם לא מחקתי את הפריטים האלה מהרשימה סימן שנכשלתי בחלק מהיותי אישה או בערך שלי כאישה, בגלל שלא הולדתי ילד. הולדתי הרבה דברים וגידלתי הרבה דברים, ואני לא חושבת שזה הוגן להפעיל כזה לחץ על אנשים".
 
היות ואניסטון כבר בת 45 ועברו 20 שנה מאז ש"חברים" עלתה על המסך הקטן ועשור מאז שהיא ירדה ממנו, היא נשאלה באותו ראיון איך היא רואה את האבולוציה שלה מאז ימי "חברים" ועד עכשיו. "אני מרגישה כאילו התבגרתי שלוש פעמים, אני מרגישה כאילו היו לי שלושה גילאי התבגרות", ענתה. "הייתה לי התפתחות מדהימה. אני מסתכלת על כל חלקי החיים הקטנים שחייתי וכולם היו כל כך נפלאים, כולם שירתו אותי כל כך טוב. כל הפחדים שהתגברתי עליהם, האתגרים שאתה ניצב בפניהם ואתה חושב שאין שום סיכוי שתעבור אותם אבל בעזרת האל אתה מוצא בתוכך את הכוח לעבור אותם. אני מאוד אסירת תודה להתפתחות שלי ולהיסטוריה שלי וכל מה שכרוך בה. לא הייתי מחליפה אותה בעד שום דבר".