ערבים רוקדים


קומדיה נשכנית. איאד, ילד ערבי ומוכשר מטירה, נשלח על ידי הוריו ללמוד בפנימייה יהודית למחוננים בירושלים, שם הוא מוצא את עצמו מתמודד עם קונפליקטים כבדים של שפה, של תרבות ובעיקר של זהות. מבוסס על רב מכר מאת סייד קשוע.

במאי: ערן ריקליס. שחקנים: תאופיק ברהום, יעל אבקסיס, מיכאל מושונוב, עלי סלימאן, דניאל קיציס, נורמן עיסא. ישראל-גרמניה-צרפת 2014. 105 דקות.


השופט

דרמה משפטית. טרגדיה משפחתית בלתי צפויה מחזירה הביתה עורך דין, הנאלץ להתעמת מחדש עם צלקות שהותיר מאחור. תוכניותיו לעזוב כמה שיותר מהר נקטעות, אחרי שהוא מגלה שאביו המנוכר, השופט וסמל הצדק, מואשם ברצח ומתחנן לחסדיו.

בימוי: דיוויד דובקין. שחקנים: רוברט דאוני ג'וניור, רוברט דובאל, ורה פרמיגה, וינסנט ד'אונופוריו, בילי בוב ת'ורנתון. ארה"ב 2014. 142 דקות.


וינסנט הקדוש

וינסנט הוא פנסיונר חם מזג וחסר מזל. סוג של איוב עם חיבה לאלכוהול והימורים. בעקבות חברות מוזרה עם שכנתו, אם חד הורית, מתפתחת גם מערכת יחסים עם בנה המתבגר, שהופך יד ימינו של וינסנט הקדוש ומוביל אותו למועדוני חשפנות, מסלולי מרוצים וברים אפלוליים.

בימוי: תאודור מלפי. שחקנים: ביל מאריי, מליסה מקארת'י, נעמי ווטס. ארה"ב 2014. 102 דקות.


למה זה מגיע לי

קומדיה. מארי וקלוד ורניי הם זוג קתולי שמרני ובני המעמד הגבוה. שלוש מארבע בנותיהן נישאו בנישואי תערובת לדויד היהודי, צ'או הסיני וראשיד המוסלמי. כשבתם הרביעית מכריזה שהיא עומדת להינשא לשרל הקתולי, ההורים מאושרים. הנה, סוף סוף חתונה מסורתית, אבל היא מפתיעה ומודיעה להם שהבחור אומנם קתולי, אך אפריקאי.


בימוי: פיליפ שברון. שחקנים: כריסטיאן קלבייה, שנטל לובי, ארי אביטן, מדי סדון פרדריק שו, נום דיאורה, פרדריק בלו. צרפת 2013. 97 דקות.

רוז ווטר

ביוגרפי. שנת 2009. מזיאר בהארי, העיתונאי הקנדי איראני של ה"ניוזוויק" מסקר את הבחירות באיראן. במהלך שהותו שם, הוא עושה טעות גורלית ובתוכנית הסאטירה האמריקאית של ג'ון סטיוארט, "הדיילי שואו", מתבדח על היותו מרגל. הנבואה מגשימה את עצמה ובהארי מוצא עצמו עצור בטענות ריגול.

במאי: ג'ון סטיוארט. שחקנים: גאל גרסיה ברנאל, קים בודניה, האלוק בילגינר, שורה אשדשלו, אריאן מועייד. ארה"ב 2014 . 103 דקות.