משרד התרבות והספורט פנה למשרד האוצר בבקשה לשלול את תמיכתו בסימנטק תל אביב בעקבות קיום "פסטיבל 48 מ"מ הבינלאומי לסרטי נכבה ושיבה". פסטיבל הקולנוע מתקיים בסוף השבוע, סמוך לכ"ט בנובמבר, תאריך אישור תוכנית החלוקה על ידי האו"ם. בפסטיבל יוקרנו סרטים של יוצרים פלסטינים, בהם מוחמד בכרי ואחרים מעזה, מגרמניה ומארה"ב. על פי מנהלת הפסטיבל, "מטרתו היא להציע חלופות לקיום אזרחי צודק ושוויוני של כל תושבי הארץ ופליטיה".

קיום הפסטיבל, שנערך זו הפעם השנייה, עורר תגובות זועמות בציבור. בעקבות כך שרת התרבות והספורט לימור לבנת בודקת אפשרות לשלול תמיכה תקציבית מהסינמטק באמצעות פנייה למשרד האוצר ובהתאם לחוק יסודות התקציב. לבנת אמרה כי "לא ייתכן שהמדינה תממן גוף המעודד דיון במה שמכנים הפלסטינים 'זכות השיבה', שמשמעותה שלילת המשך קיומה של מדינת ישראל כיהודית וכדמוקרטית". פעילותו של הסינמטק נשענת בעיקר על תמיכתה של עיריית תל אביב.
מנהל הסינמטק אלון גרבוז אמר בתגובה כי "מדובר בטמטום. הפסטיבל הוא אירוע חשוב מאוד בעיקר עבור הישראלים, שיראו מה חושבים עליהם. דווקא בימים מתוחים כאלה כל צעד לקירוב הצד השני יכול רק לשפר את המצב. נקיים את הפסטיבל עם או בלי תמיכתו הזעומה של משרד התרבות. הפסטיבל מתקיים בשיתוף עמותת "זוכרות". מנכ"לית העמותה ליאת גרינברג אמרה כי "הניסיונות למחוק את לאומיות העם הפלסטיני מסדר היום הציבורי לא יצליחו".