בית המשפט המחוזי בירושלים, אריה רומנוב, הורה על שחרורו למעצר בית של בן דרי, לוחם מג״ב הנאשם בהריגה של נדים נווארה, נער פלסטיני בביתוניא, ביום הנכבה האחרון. סרטון שפורסם באחרונה העלה כי הנער נהרג בידי כוחות מג״ב שעשו שימוש בנשק חי בניגוד להוראות, וגרם לסערה בינלאומית. דרי צפוי להשתחרר תוך 48 שעות. 



למעריב השבוע נודע כי הפרקליטות הודיעה לפני זמן קצר לעורך דינו של בן דרי כי היא חוזרת מכוונתה להגיש ארעור לעליון על הכוונה לשחרר אותו למעצר בית וכי הוא יצא לחופשי בשעות הקרובות. .
בטיעוניה טענה המדינה כי היא מתנגדת להמלצתו של שירות המבחן ונציגי המחלקה לחקירות שוטרים והפרקליטות טענו כי הוא חסר ביחס למסוכנות הכללית הנשקפת מדרי.

נגד דרי הוגש כתב האישום המייחס לו עבירה של הריגה. במקביל המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, והשופט ביקש לקבל תסקיר מבחן.  תסקיר שהוגש המליץ שירות המבחן על שחרורו של המשיב לחלופת מעצר בביתו (בית הוריו) בפיקוחם לסירוגין של הוריו, אחותו המתגוררת אף היא בבית, ובת זוגו של המשיב. כמו כן הומלץ על פיקוח מעצר של שירות המבחן למשך שישה חודשים.
דרי שירת המשיב כמפקד כיתה בפלוגה של משמר הגבול. בכתב האישום שהוגש נגדו נטען, כי ביום 15.5.14, כחלק מהיערכות ל"יום הנכבה", הוצבה הפלוגה בה שירת באזור הכפר ביתוניא, במספר עמדות. בסמוך לשעה 11:00 מוקמו דרי ו- 6 אחרים מהפלוגה, לצד מתעד-צבאי, במרפסת שהיוותה עמדה שלטת המשקיפה מגבוה לעבר ציר מרכזי בביתוניא, במטרה להדוף ולמנוע כניסת מפגינים לכיוון מחסום ביתוניא. דרי, יחד עם שוטר נוסף, הוצב על המרפסת והשניים, ״הוגדרו כמי שיבצעו, במידת הצורך, ירי גומי לפיזור מפגינים וזאת בהתאם לנהלים הכלליים לשימוש באמצעים לפיזור הפגנות (אלפ"ה) ולהנחיות המיידיות שיתקבלו בעת האירוע״, לשון ההחלטה מאתמול שמפרטת את השתלשלות העניינים. 
על פי כתב האישום, ״בשלב שאינו ידוע במדויק, הכניס המשיב כדור חי למחסנית תחמיש, בכוונה לירות את הכדור לעבר מפירי הסדר. נטען, כי המשיב השתמש במחסנית התחמיש כדי שלא יבחינו בכך שהוא מבצע ירי חי ולא ירי כדורי גומי. על פי הנטען בכתב האישום, סמוך לשעה 13:45, בעת שהמנוח צעד באזור כשידיו לצידי גופו, כיוון המשיב מהמרפסת את נשקו לעבר מרכז גופו של המנוח, וירה לעברו קליע חי במטרה לגרום לו חבלה חמורה, תוך שהוא צפה את האפשרות שהקליע יגרום למותו. הקליע פגע במנוח באזור החזה והוא התמוטט במקום. המנוח הובהל לחדר המיון בבית החולים ברמאללה, עבר ניתוח רפואי, במהלכו נקבע מותו בשעה 14:45״.