הבוקר צפוי להתקיים דיון דרמטי בבית המשפט העליון בערעורו של יונתן היילו, שהורשע ברצח אדם אשק תקף אותו מינית. היילו נשפט ל- 20 שנות מאסר. ברשתות החברתיות התפרסמו בשבועות האחרונים קריאות של פעילים למען היילו אשר קראו לציבור להשתתף בצעדת תמיכה שתצא מגן הוורדים ותסתיים בביתה משפט העליון. הצועדים טוענים כי היילו שהורשע ברצח היה זכאי לענישה מופחתת, משום היותו קורבן לסחיטה ולמעשי סדום מצד המנוח. במסגרת הקמפיין למען היילו חתמו על גילוי דעת שעליו חתומים 48 חברי כנסת, משפטנים בכירים, אנשי אקדמיה ופעילים למען זכויות נשים. 

כזכור,היילו, בן 25, מנתניה, הורשע בבית המשפט המחוזי מרכז - לוד ברצח ירון איילין, בן 27, בקריית נורדאו בשנת 2010. במהלך המשפט טען היילו כי היה קורבן לסחיטה ואונס מצדו של איילין, שהיה בעל עבר פלילי והרשעה באונס, ונימק את מעשיו כהגנה עצמית. 
על פי כתב האישום, הרצח בוצע כשאיילין הסתובב להטיל את מימיו, אז היילו קפץ עליו, חנק אותו, הכה אותו בראשו ובאיבר מינו בלבנה, וגרר אותו עד שמת. היילו הסגיר את עצמו למשטרה ושחזר את מעשיו. 

בגילוי הדעת שפורסם ערב הערעור נכתב, ”לצופה מן הצד, לעתים לא יהיה ברור מדוע נפגע של תקיפה מינית אינו פועל על מנת למנוע את הפגיעה או מדוע הוא אינו מתלונן למשטרה. התמיהה אף גדלה כשהקורבן הוא גבר, שמבחינה חברתית נחשב לבעל סבירות גדולה יותר להתגונן באופן פעיל נגד התוקף", נכתב בגילוי הדעת. גילוי דעת נוסף עליו חתומים מומחים מתחום בריאות הנפש התפרסם היום והוא קורא לבית המשפט העליון להתייחס להיילו כנפגע טראומה מינית.