בית המשפט השלום הרשיע את יצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף, מרמה והפרת אמונים בתאגיד. רוכברגר שימש כיו״ר קרן השתלמות גדולה, הקרן של עובדי הרשויות המקומיות, ממנה משך באמצעות חשבוניות פיקטיביות כ- 120 אלף ש״ח כהוצאות פרטיות שלו ושל משפחתו שכללו רכישות מזון, בגדים, נעליים, טלוויזיה, מקרר, שיעורים פרטיים לבת, נסיעה של הבת לחו"ל, חגיגת בר-מצווה לילדי גיסו ועוד. 
בתקופה המדוברת בכתב האישום היה רוכברגר המזכיר הארצי של עובדי הרשויות המקומיות בהסתדרות הפקידים. במסגרת עבודתו ועד לבחירתו לראש עיריית רמת השרון בחודש אוקטובר 2003, כיהן כמנכ"ל הקרן – כהונה השמורה לנציג ההסתדרות. עם היבחרו לראש עיריית רמת השרון עבר לכהן כיו״ר הדריקטוריון של הקרן מטעם השלטון המקומי. על פי כתב האישום, קיבל רוכברגר סך של כ- 120 אלף ש״ח: 60 אלף בשנת 2005, 54 אלף בשנת 2006 ועוד כ5,600 שקלים בשנת 2007 כ״הוצאות״ שאושרו על ידי הקרן. רוכברגר עמד גם במרכזה של פרשה אחרת בשנת 2006, "פרשת הסתדרות הפקידים”, שהסתימה בגניזת התיק בעניינם של כל המעורבים.

רוכברגר עצמו אמר הבוקר, לאחר ההחלטה, בגלי צה"ל: "אני חושב שהשופט ניהל את המשפט בהגינות וביושר ואין לי טענות לשופט. ארור היום שביקשתי החזר הוצאות בדרך הזאת".



בחודש ספטמבר, בג"ץ החליט להשעות את רוכברגר מתפקיד ראש עיריית רמת השרון בעקבות ההאשמות. למרות שנבחר שוב לתפקיד ראש העיר, השעה את עצמו שוב מהתפקיד.