"ציפי לבני והאיחוד שלה עם מפלגת העבודה זו בושה, וההתנהגות של לבני מביאה לתחושת מיאוס של הציבור מפוליטיקה” – כך תוקף יו”ר הכנסת היוצאת, ח”כ יולי אדלשטיין (הליכוד) את יריביה הגדולים של מפלגתו בשיחה שקיים אתמול עם “מעריב-סופהשבוע”. אדלשטיין מסתובב כבר תקופה ארוכה עם בטן מלאה על מערכת הבחירות הנוכחית. מבחינתו, המאבק הפעם כפול – גם על דמותה של המדינה וגם על דמותה של הפוליטיקה הישראלית. התחושה הזאת רק העמיקה כשביום רביעי בבוקר הוא עדכון טלפוני מגורם בכיר במשטרה על אודות החקירה המשטרתית בעניין עמיתתו הח”כית פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו, וביקש ממנו אישור לערוך חיפוש בלשכתה בכנסת, בשל חסינותה הפרלמנטרית.
 
“זה היה רגע קשה”, אומר אדלשטיין, “אני כבר הרבה שנים בכנסת יחד עם פאינה ומכיר את רוב אישי הציבור בפרשה. מיותר לומר שעד גזר הדין בפרשה עומדת להם חזקת החפות, אבל בפן הציבורי זה מאוד קשה.
 
“בציבור יש אווירה של ייאוש טוטאלי מפוליטיקה”, מוסיף אדלשטיין, “והפרשה הזאת לא מוסיפה לזה שהציבור חושב שכולנו מושחתים. אחר כך שואלים למה הצעירים לא הולכים להצביע. ובכלל, יש בציבור תחושה קשה בשל התפרקות המסגרות הפוליטיות היציבות. חברי כנסת עוברים משמאל לימין, ויש פה מפלגות שטשטוש המסרים הוא המצע שלהן. אין מהם תמונה ברורה. גם לא בדיוק ברור לי איך הציבור מקבל את זה שמפלגות לא אומרות במי הן תומכות לראשות ממשלה. לדעתי, בארץ סלחנים מדי לאישי ציבור”.
 

אתה מתכוון לאביגדור ליברמן?
“לא רק אליו. יש כאן כמה מפלגות שטשטוש הוא חלק מהקמפיין שלהן. בדרך כלל לקראת תקופת בחירות המסרים מתחדדים. פה בפוליטיקה הישראלית זה ההפך. הציבור לא בודק את הרקורד של הפוליטיקאים - איך הצביעו, מה עשו, איך התנהגו. מצביעים כאן לפי הרגע ולא לפי הרקורד”.
 
כאן אתה מכוון לציפי לבני שעברה כמה מפלגות ולאחרונה התאחדה עם יצחק הרצוג ומפלגת העבודה?
“ציפי לבני והאיחוד שלה עם מפלגת העבודה זו בושה. לבני כבר לא מפתיעה אותי עם המעברים שלה בין המפלגות - עכשיו היא במפלגה הרביעית שלה וכנראה תגיע גם למפלגה חמישית, אבל מפלגת העבודה היא שהפתיעה אותי, כי בכל זאת, לא כל האמצעים כשרים והמטרה של להחליף את נתניהו לאו דווקא מקדשת את האמצעים. לקשור מפלגה שורשית ותיקה לגורם כזה? את צריכה לשמוע מה אומרים עליה חברי הכנסת שלה. לבני זרקה אותם לכלבים. ההתנהגות הזאת שלה מראה על אותה תחושת מיאוס של הציבור מפוליטיקה”.
 
לעבור מפלגה זו לא עבירה על החוק.
“זה כשר אבל מסריח. לבני לקחה יותר ממיליון שקלים, שמה בכיס ועברה למפלגה אחרת”.
 
ומה לגבי הכנסת הבאה? יש איזה תפקיד שאתה בונה עליו?
“אני לא מסתיר את זה שאני מאוד נהנה בתפקיד יושב ראש הכנסת, אבל קודם שנצליח בפריימריז, אחר כך בבחירות ואז נחשוב על התפקידים”.
 
ממטה הבחירות של הרצוג ולבני נמסר בתגובה: “החיבור בין הרצוג ללבני יצר אלטרנטיבה אמיתית וחזקה לשלטון הימין הקיצוני, האנטי-חברתי והאנטי-ציוני של ביבי וחבורת הקיצוניים בליכוד. משמח לראות שגם הליכוד מפנים זאת”.