כ-100 אלף מתפקדי הליכוד יבחרו את יו"ר המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה  ואת רשימת הליכוד לכנסת ה-20. בליכוד אומרים כי מדובר ב"פריימריז גורליים", שתוצאותיהם ישליכו על  סיכוייו של נתניהו להמשיך ולהנהיג גם את הממשלה הבאה.

כשהבית היהודי בראשות בנט נוגסת בהם מימין ומשה כחלון נושף בעורפם במרכז, חוששים בליכוד שאם מתפקדי המפלגה יבחרו היום נבחרת קיצונית מדי, הדומה בהרכבה לבית היהודי, עשוי הדבר להבריח מצביעים פוטנציאליים היישר לחיקם של בנט וכחלון, ואולי גם לשורות העבודה.נתניהו צפוי אומנם לנצח ללא קושי בקרב על ראשות התנועה את המתמודד היחיד מולו, ח"כ דני דנון, אך רשימה ניצית עלולה לגרום לו כאבי ראש רבים בקלפי האמיתית ב-17 במרץ. "אסור לנו להיות סניף של הבית היהודי", אמר אתמול פעיל שטח מרכזי בליכוד.
 
הפריימריז היום בליכוד מזמנים לא רק מבחן מנהיגות לנתניהו וקרב על דמותה של המפלגה, אלא גם מאבק על המקום השני היוקרתי ברשימה, אליו נבחר בפריימריז הקודמים גדעון סער, שפרש לאחרונה מעשייה פוליטית ולא מתמודד. המקום השני עשוי להוות גם נקודת זינוק טובה לקרב על הירושה לאחר נתניהו.
 

אל המקום השני לוטשים עיניים יו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כץ, והשר גלעד ארדן, שכזכור נענה לפניית ראש הממשלה וויתר על תפקיד שגריר ישראל באו"ם לטובת החלפתו של סער במשרד הפנים, אולם בליכוד לא פוסלים הפתעות בצמרת מצידם של מירי רגב ואף יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.
 
לעומת זאת, לא ברור מה הסיכוי של מקורבי נתניהו, יובל שטייניץ, אופיר אקוניס וצחי הנגבי להיבחר למקומות גבוהים ברשימה. גם מעמדה של ח"כ גילה גמליאל, שבבחירות הקודמות הגיעה למקום ה-19, איננו מובטח. הצפיפות ברשימת הליכוד גבוהה, שכן מתוך  25 המקומות הראשונים, הנחשבים לריאלים, שניים שמורים למועמדי ראש הממשלה ושבעה למחוזות, כך שההערכה היא שאחד עד שלושה חברי כנסת מכהנים עלולים להיפלט מהרשימה.

על מקום ברשימה לכנסת מתמודדים 38 מועמדים במסגרת הרשימה הארצית, ו-32 מועמדים במקומות השמורים לנציגי המחוזות בליכוד. בין המתמודדים הבולטים בפריימריז היום נמצא השר וראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר, שניסה את כוחו גם בפריימריז הקודמים אך לא הצליח להתברג במקום ריאלי. הפעם צופים לו הצלחה גדולה יותר. מי שעשוי להפתיע הוא הח"כ לשעבר מיכאל רצון, המתמודד שוב.
 
כבר עכשיו ברור כי ברשימת הליכוד לכנסת -20 יהיו פנים חדשות בדמותו של דוד ביטן, סגן ראש עיריית ראשון לציון, המתמודד לבדו על המקום ה-16, המשוריין למועמד השפלה. בליכוד מעריכים כי טובים גם סיכוייו של ג'קי לוי, בנו של שר החוץ לשעבר דוד לוי, המתמודד על משבצת הגליל והעמקים, במקום ה-18.
נתניהו: לכו להצביע
בפריימריז הקודמים בליכוד ב-2012, הגיע שיעור המצביעים ל-60%, אך הפעם חוששים מפני ירידה בשיעורי ההצבעה. 
 
נתניהו פנה אתמול בסרטון יוטיוב למתפקדי הליכוד לבוא ולהשתתף בהצבעה. "אני פונה אליכם בפנייה שהיא גם אישית וגם לאומית. אני מבקש מכם, ברגע המכריע, לכו להצביע כי הבחירות שיבואו אחר כך ב-17 במרץ הם באמת רגע מכריע עבור מדינת ישראל, וחשוב שנגיע לבחירות הכלליות מאוחדים ומלוכדים כאיש אחד.  זאת מאחר שמול כל האתגרים העצומים שבפניהם ניצבת מדינת ישראל, יש רק כוח אחד שיכול להנהיג את המדינה - ליכוד אחד גדול מול כל השמאל. ליכוד אחד גדול בהנהגתי ובתמיכתכם. אז לכו להצביע ולכו להכריע".
 
אתמול קבע בית הדין של הליכוד כי נתניהו רשאי לשריין מועמדים מטעמו לרשימה, אך לשם כך הוא צריך להביא את שמותיהם לאישור מוקדם של מרכז הליכוד, כלל מתפקדי הליכוד או מזכירות הליכוד. התוצאות הסופיות של הפריימריז והרכב רשימת הליכוד לכנסת ה-20 יתפרסמו רק בשעות הקטנות של הלילה או בהמשך היום. שאלה מסקרנת נוספת שתוכרע היום היא מיקומו של שר הביטחון, משה יעלון, ואם יצליח להיכנס לעשירייה הראשונה.