נשיא ארה"ב ברק אובמה הבטיח היום (שישי) כי ארה"ב תגיב להתקפת הסייבר ההרסנית על חברת סוני והאשים את צפון קוריאה במעשה. 
הנשיא האמריקאי הוסיף כי ההתקפה "גרמה נזק רב" לחברת סוני, אך הוסיף כי לדעתו החברה שגתה בכך שביטלה את שחרורו של הסרט "הראיון", קומדיה שמתארת ניסיון התנקשות במנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און. 

"אנחנו נגיב", אמר אובמה במהלך כנס המסכם את שנת 2014. "נגיב בצורה פרופרוציונאלית, בזמן ובמקום שאנחנו נבחר" , הוסיף.  אובמה אמר כי נראה שצפון קוריאה פעלה לבדה. הוא הוסיף כי חבל שסוני לא דיברה איתו לפני שהחליטה לבטל את הפצת הסרט, ורמז כי הדבר עלול לשגר מסר שגוי ורע: "אני חושב שסוני טעתה, וחבל שלא דיברו אותי קודם".  אובמה סיכם ואמר: "לא ייתכן שדיקטטור איפשהו יכול לכפות צנזורה כאן בארה"ב"

מוקדם יותר ממשלת ארה"ב האשימה את צפון קוריאה בהתקפת הסייבר ההרסנית נגד חברת סוני. בהודעה כינתה ארה"ב את המעשה כ "מעשה לא מתקבל על הדעת של הפחדה", והבטיחה לגבות את המחיר מהאחראים למתקפה. 



"כוחניות ההתקפה מבדלת אותה מתקיפות קודמות"
 
זוהי הפעם הראשונה שארה"ב האשימה ישירות מדינה אחרת בהתקפת סייבר בסדר גודל כזה על אדמתה. "הטבע ההרסני" של המתקפה, שגרמה לענקית הסרטים ההוליוודית לבטל הפצת סרט המציג את דמותו של הרודן הצפון קוראני בשל איומים, יחד עם "כוחניות ואלימות המתקפה, מבדלת אותה מהתקפות סייבר קודמות", נכתב בהודעה שפרסם ה-FBI.   
 "כתוצאה מהחקירה שלנו, ואחרי שיתוף פעולה הדוק עם מחלקות וסוכניות אחרות של הממשל, יש ל-FBI כעת מספיק מידע להכריז כי ממשלת צפון קוריאה היא האחראית לפעולות הללו", נכתב בהצהרה. 

במהלך החודש האחרון, התנהל מבצע רחב נגד חברת סרטי סוני. מבצע זה כלל גניבה מסיבית של פרטי לקוחות, גניבה רחבת היקף של סרטים שטרם הופצו לקהל הרחב, גניבה רחבת היקף של דוא"לים פנימיים ושימוש בנוזקות שמוחקות דיסקים פיזית.