ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט כי ישראל תקפיא חצי מיליארד שקלים מכספי המיסים של הפלסטינים, אותם גובה עבורה ישראל, והיו אמורים לעבור מחר (ראשון) לרשות הפלסטינית. זאת בתגובה על כך שאבו מאזן חתם על אמנות בינלאומיות המאפשרות לו לפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ולתבוע את ישראל על פשעי מלחמה.  
על הצעדים הוחלט בישיבה שכינס נתניהו ביום חמישי, בה נכחו בכירי מערכת הביטחון ומנכ"ל משרד החוץ, אך ללא שר החוץ אביגדור ליברמן. בלשכתו של ראש הממשלה נתניהו אמרו כי הוא זה שמרכז את הטיפול במשבר המדיני עם הפלסטינים ומתמודד עם המהלך הפלסטיני באו"ם ובבית הדין הבינלאומי. מנגד, בסביבת שר החוץ אמרו כי ראש הממשלה לא רוצה לתת מענה אמיתי למהלך הפלסטיני ולכן זימן לדיון רק אומרי הן ופקידים שלא יחלקו על דעתו. 
בסיומה של הישיבה אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו מצפים מבית הדין לדחות על הסף את הפנייה הצבועה של הרשות הפלסטינית מהטעם שהרשות הפלסטינית איננה מדינה. היא ישות שמקיימת ברית עם ארגוני טרור ועם החמאס שמבצע פשעי מלחמה. מדינת ישראל היא מדינת חוק עם צבא מוסרי ששומר על כל החוקים הבינלאומיים. אנחנו נגן על חיילי צהל כמו שהם מגנים עלינו".

מעבר להקפאת כספי המיסים וסנקציות כלכליות נוספות, הוחלט בדיון להיערך למתקפה משפטית נגדית ולתבוע בכירים פלסטינים על פשעי מלחמה. גורם מדיני אמר: "לא נפסלה על הסף האפשרות לגבש תביעה נגד אבו מאזן שמממן טרור והסתה. אין לנו בעיה לגבש תביעות כאלה מאחר וכל החומר כבר נמצא בידינו. אנו גם יודעים לחקור את עצמנו ולכן לא תהיה בעיה להתמודד עם תביעות הפלסטינים. הם צריכים להבין את השלכות מעשיהם". 
במחלקת המדינה האמריקאית אמרו כי הצעד הפלסטיני יגרור תגובה מוושינגטון ככל הנראה קיצוץ בתקציב המועבר לרשות. 
שר החוץ אביגדור ליברמן כתב בדף הפייסבוק שלו: "אבו מאזן יכול לחתום על איזו אמנה שהוא רוצה, היחידים שמבצעים פשעי מלחמה בסכסוך כאן הם הפלסטינים עצמם שאחראים לטרור רצחני נגד תינוקות ילדים נשים וגברים ללא אבחנה, במשך מאה השנים האחרונות. את זה גם שופט חרש, עיוור ואילם יודע. לכן שאבו מאזן לא יאיים עלינו, המדינה עם הצבא המוסרי ביותר בעולם".

"המחנה הציוני": "נתניהו חלש מול אבו מאזן"
 
ממטה הרצוג-לבני נמסר בעקבות החלטת נתניהו להקפיא את העברת כספים: "לנתניהו אין שום פתרונות למצבה ההולך ומידרדר של ישראל בעולם. מי שחלש מול אבו מאזן בזירה הבינלאומית, נוקט בצעדים שלבדם לא באמת יעזרו לחיילי צה״ל בהאג ולא יעצרו את הפלס בעולם".
 
הרצוג ולבני בראשות הממשלה יוכלו לקבל החלטות מדיניות, לגייס את העולם לצד ישראל ולהעניק לקציני וחיילי צה״ל שכפ"צ הגנה מדיני ומשפטי ולבלום את המהלכים של הפלסטינים. 
 
כולנו זוכרים איך נתניהו פספס הזדמנות בינלאומית לפירוז רצועת עזה, כשבחר לדבר דווקא עם חמאס, במקום לגייס את העולם לצד ישראל ולקדם פתרונות ארוכי טווח".