יהדות התורה הודיעה כי לא תצטרף לממשלה חלופית. מנהיג מחנה הרוב בציבור החרדי ליטאי, הרב יהודה לייב שטיינמן, הכריע נגד הצטרפות של יהדות התורה לממשלה חלופית, אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יפזר את הכנסת ויילך לבחירות חדשות.


על פי גורמים חרדים בכנסת הבוקר נפגשו חבריי הכנסת של דגל התורה, הפלג הליטאי בתוך סיעת יהדות התורה,הח"כים משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, עם הרב שהורה להם להתחייב בפני ראש הממשלה כי לא ישתפו פעולה עם ניסיון להקמת ממשלה חלופית. עם זאת לא התקבלה החלטה בנוגע לדרישת מקורבי נתניהו להתחייב בפני ראש הממשלה להמליץ עליו לנשיא לאחר הבחירות הבאות.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר הבוקר (א') כי המפלגות החרדיות לא יתנו יד להקמת ממשלה חלופית בטרם הבחירות. כעת יצטרך ראש הממשלה נתניהו להחליט האם לפרק את הממשלה, לקחת סיכון וללכת לבחירות מבלי שתמיכת החרדים בו מובטחת מראש.


"אנחנו לא נקים ממשלה עם יאיר לפיד ולא נלך לקואליציה איתו. אנחנו נגבה את ראש הממשלה אם ילך לבחירות. אנו מבטיחים שלא ננצל את הקוניקטורה הזאת כדי לנצל הודעה של ראש הממשלה על הליכה לבחירות כדי להקים ממשלה אחרת", אמר ח”כ גפני.

בראיון לגלי צה"ל אמר ח"כ גפני: "אנחנו רוצים שלפיד יעמוד מול הציבור ויגיד מה עשה בנושא הכלכלי ומה הרוויח עבור אזרעי ישראל בדרוג האשראי, מה עשה בנושא  הוזלת מחירי המזון והדיור. הוא קיבל כזה גיבוי מלא מרוה"מ ויכול היה לעשות מה שהוא רוצה ונשאלת השאלה מה הוא עשה בשנה וחצי האחרונות”.
לטענת ח”כ גפני לא מתקיימים כל מגעים עם החרדים בדבר צרופם לממשלה כזו או אחרת. “אנחנו על הטריבונה, מחכים לראות את הממשלה הרעה הזאת נופלת ואני מציע ללפיד שלא להשתמש בחרדים כדי לכסות על ערוותו”. 
עוד אמר כי החרדים לא מציבים כל דרישות בתמורה להסכמתם שלא להקים ממשלה חלופית והליכה לבחירות מוקדמות. "אין לנו דרישה של דבר וחצי דבר. אני מייצג את דגל התורה ואולי גם את יהדות התורה. אין לנו דרישה כלשהי. אנו רוצים שהממשלה הזאת תלך הביתה. אנו אזרחים במדינה הזאת. אין אצנלו מחלוקת פנימית. אנו רוצים שהממשלה הרעה הזאת תסיים את דרכה”.
ח"כ גפני גם דחה את האפשרות שהחרדים יתחייבו בכתב לתמוך בראש הממשלה לאחר הבחירות. "מבחינתי באופן הי מוסמך לא יהיה מסמך וגם לא נבקש מנתניהו מסמך. הוא יכול לבקש אבל לא יהיה מאתנו מסמך. אחרי הבחירות נפגש אני מקווה עם כוח מוגבר כשלפיד עם כח מוחלש”.
עוד אמר כי הוא, ח"כ יעקב ליצמן וח"כ אריה דרעי מתואמים. “יכול להיות שינסו לפלג בינינו אבל לא יצליחו"