האם המשפט הארוך והעדויות הקשות יגמרו בלא כלום? סימנים לכך שפרשת הולילנד ופרשת טלנסקי יסתיימו בזיכוי מופתי עבור ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עם חשיפת ההקלטות שנמחקו על ידי שולה זקן. החשיפה של ההקלטות עשויה להוביל למצב שבו הפרקליטות שחתמה על הסכם עד מדינה עם זקן רק בשביל ההקלטות, תמצא את עצמה עם הקלטות שהובילו לזיכוי של אולמרט גם בתיק הולילנד. 

פרקליטות המדינה הודיעה, בתגובה לדו״ח שהגיש צוות ההגנה של אולמרט במסגרת תיק טלנסקי לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי חקרה את נדב, בנה של עדת המדינה שולה זקן ואת זקן עצמה, ובנוסף נתפס המחשב האישי של נדב. החקירה העלתה כי 28 שיחות שנמחקו על ידי זקן אכן נמצאות על המחשב האישי. מפליא שהפרקליטות לא טרחה לברר את הפרט הזה עד כה, חרף טענות חוזרות ונשנות מצד צוות ההגנה. 
ההקלטות כוללות שיחות של זקן עם פרקליטיה, שם האמת אולי רחבה יותר, לעיתים שונה, מזו שנאמרה בבית המשפט המחוזי במהלך עדותה. להקלטות אלו יש משמעות רבה, הן למשפט טלנסקי והן למשפט הולילנד, ראשית כל בגלל העובדה כי זקן, שהצהירה קבל עם ותקשורת בבית המשפט המחוזי כי היא סיימה עם השקרים שלה והיא בשלב של תשובה, אמת בלבד. באותה נשימה היא גם שיקרה על קיומן של ההקלטות הנוספות.

ההקלטות חושפות פרטים חדשים התומכים בטיעוניו של אולמרט בערעור בפרשת הולילנד שנדון השבוע. אולמרט טען במחוזי וגם בעליון כי לא ידע על ההעברות הכספים. בדיון האחרון אף נטען על ידי עורכת הדין נוית נגב, עורכת דינו של אולמרט, כי הכספים מעולם לא עברו. במהלך חקירותיה במשטרה אמרה זקן, אחרי שהפכה לעדת מדינה, כי ידעה שאולמרט פנה לשמואל דכנר, עד המדינה המנוח, בבקשה כי יעזור לאחיו יוסי שנקלע בחובות. במהלך העדות נחשפו גם 11 קטעי שיחות בין זקן לאולמרט שם אולמרט אומר לזקן כי לא ידע על כספים שעברו לאחיו. בפגישה האישית שלה עם עורכי דינה, עופר ברטל וצליל ויינשטיין, אמרה, "לא ידעתי על טלפון כזה, אם נעשה, בזמן אמת. גם לא ידעתי שדכנר עוזר ליוסי בכלל. זה לא קשור לטלפון. כל מה שידעתי על יוסי שהוא הסתבך בחובות”.
פרט נוסף שעולה מההקלטות המחוקות הוא אודות יחסיה של זקן עם דכנר, עליהם, כך מתברר, אולמרט כלל לא ידע. זקן קיבלה מדכנר סכומי כסף גבוהים שכללו 450 אלף שקלים לכיסוי המשכנתא, תמונה יקרה, טבעת, ריהוט לסלון ועוד 100 אלף שקלים בחמישה המחאות. בבית המשפט סיפרה זקן כי בינה לבין דכנר הייתה ״אהבה מיוחד״. בשיחות שנחשפות עם פרקליטה עולה כי זקן מספרת גרסה שונה גם כאן, ”אהוד לא ידע על מערכת הקשרים שלי עם שמוליק (דכנר- א.ז.) אני אישה נשואה. אהוד הוביל אותי לחופה, הוא מכיר את המשפחה שלי, את בעלי, את ההורים שלי, את האחים שלי, זה דבר שמספרים? אני יודעת שגברים רצים לספר לחבר'ה. היה רומן, בטח שהיה רומן. לא היה זיון, אבל היה רומן. מה, רק זיון זה רומן? אני אמרתי בחקירות שאני אהבתי אותו. הוא אהב אותי וחשב שהוא יגיע איתי לאן שהוא יגיע, ואני אהבתי אותו וידעתי שאני לא אחלל את קדושת הנישואים”.
גם לפרט זה חשיבות רבה בפרשת הולילנד. בית המשפט המחוזי קבע כי בין אולמרט לדכנר היה קשר אינטנסיבי. אולמרט טען שהכיר אותו רק באופן רופף. בהקלטות אומרת זקן כי, "כשהוא (דכנר-א.ז.) ישב איתי ואהוד יצא מהחדר, אז כן היה חיבוק והיה לחיצת יד מאוד מאוד חמה…קטונתי מלהעביר ביקורת על תשובותיו של אהוד אולמרט. אני אחראית על תשובותיי שלי. לי גם קשה לעמוד פה ולהסביר את עצמי, אני לא מתכוונת להסביר את אהוד אולמרט. אם יש לכם שאלה נוספת, אני בטוחה שתצליחו להעלות אותו שוב לדוכן. יאללה, שיילך להזדיין גם כן עם התשובות שלו”.
נושא נוסף שעלה בהקלטות הוא הכסף שהעבירה זקן לאולמרט, סכום של 60 אלף שח מדכנר. זקן שינתה את גרסתה פעמים רבות ובבית המשפט המחוזי התמוטטה לאחר שנשאלה לאן עבר הכסף. בעדות בטלנסקי היא כבר סיפרה שהתמוטטה בגלל שלא רצתה לספר שהכסף עבר לאולמרט. לפרקליטה היא סיפרה בהקלטות שנשמעו כי הכסף בכלל אל עו״ד אורי מסר. לרט הזה חשיבות נוספת. שופט המחוזי, דוד רוזן, הזהיר את זקן מלדבר על עדותה עם אחרים, גם לא עם עורכי דינה, והשיחה שנחשפת מגלה כי בניגוד להנחייה זו עורך דינה, עופר ברטל שוחח איתה על ההקלטה. 
בצוות ההגנה של אולמרט עדיין לא החליטו כיצד הם ישתמשו בחומרים החדשים, אבל בלי ספק נראה כי התמונה שעד כה נשקפה בתיקי הולילנד וטלנסקי עשויה להתפוצץ בפרצוף של הפרקליטות ולהביא לזיכויו של אולמרט. 

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי: "השיחות שפורסמו בסופ״ש התקיימו ערב עדותה ובמהלך עדותה של גב׳ זקן בתיק הולילנד, בהן נערכה למסירת גרסתה, שמטרתה היתה  לגונן על מר אולמרט אף במחיר של  מסירת גרסת שקר, ובכלל זאת ה״רומן״ עם דכנר - גירסה שנדחתה ע״י  בית המשפט. כך העידה שולה זקן לאחרונה במשטרה ובבית המשפט, ומבחינה זו אין בשיחות אלה כל חדש.  הקלטות שפורסמו הן רק חלק מסדרה של הקלטות שהחשובות והרלוונטיות שבהן מצויות תחת איסור פרסום לבקשת ההגנה. ויודגש, המדינה הסכימה להסרת צו איסור הפרסום וממתינה להכרעת בית המשפט העליון בעניין, בכדי שהתמונה המלאה והמדויקת תוצג לציבור, ובעיקר השיחות שניהלו שולה זקן ואהוד אולמרט השופכות אור על נסיבות מסירת גרסאותיה של שולה זקן.״