ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג מחר בישיבת הממשלה את  תזכיר חוק הלאום שגיבש ובו 14 עקרונות עליהם יש הסכמה קואליציונית. תזכיר החוק צפוי להגיע בראשון הבא לועדת שרים לענייני חקיקה. 

בעיקרי החוק שמציע נתניהו לממשלה  נתניהו מופיעים הסעיפים הבאים: 
 
-ארץ ישראל היא מולדתו ההיסטורית של העם היהודי ומקום כינונה של מדינת ישראל
-מדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי ובה הוא מממש את זכותו להגדרה עצמית
-הזכות למימוּש ההגדרה העצמית במדינת ישראל ייחודית לעם היהודי
-מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית המקיימת את זכויותיהם האישיות של כלל אזרחיה על פי כל דין
 
כזכור , חוק הלאום עומד במרכזה של סערה פוליטית וציבורית וההערכה היא כי נתניהו רוצה מצד אחד להרגיע את הרוחות ולהצליח להעביר את החוק  ולתת לתנועה ויש עתיד סולם לרדת מהעץ ולחזור לעבודה תקינה ומהצד השני הוא ממשיך את גישושיו  אצל החרדים כדי להיערך לבחירות. ביום חמישי בטקס האזכרה לדוד בן גוריון התייחס הנשיא לשעבר שמעון פרס לחוק הלאום ואמר:" חוק הלאום הוא ניסיון לשעבד את מגילת העצמאות לצרכים פוליטיים חולפים.
 
ראש הממשלה אמר בטקס כי:" אני יודע שכמה מידידיי הטובים ביותר מתנגדים לחקיקת חוק הלאום, ואני מכבד אותם, אבל כראש ממשלת ישראל, מדינתו האחת והיחידה של העם היהודי, אני חושב אחרת. אינני מתיימר לדעת מה היה אומר דוד בן גוריון היום, אבל כשבן גוריון הכריז על הקמת מדינת ישראל, לא ראו צורך לחוקק חוקי יסוד שיבטיחו את אופייה היהודי והדמוקרטי. אבל במהלך השנים היו מי שקראו תיגר על אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל, ועל כן חוקקו את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ועכשיו יש מי שקורא תיגר, ורבים עושים זאת, על אופייה היהודי של מדינת ישראל, ועל כן צריך לעגן את אופייה זה בחוק הלאום. זאת הדרך לשמר את האיזון שנקבע במגילת העצמאות של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כך היה - ואנחנו נבטיח שכך גם יהיה". 

הצעת הפשרה של נתניהו מגיעה לאחר שהיום (שבת) התייחס שר האוצר לפידלמשבר הקואליציוני באירוע  "שבתרבות" בתאטרון הבימה בת"א: "הכל תקוע וראש הממשלה עומד מהצד. הדיור תקוע, התקציב תקוע, היחסים הבינלאומיים שלנו נמצאים בהתדרדרות. ובמקום להעביר תקציב ולטפל בכל הבעיות הללו הם מתעסקים בפוליטיקה הכי קטנה שיש"

שר האוצר התארח באירוע בהנחייתו של איש התקשורת בן כספית, והתייחס בפתח דבריו לתקציב המדינה התקוע ואמר כי לצערו ולצערם של אזרחי מדינת ישראל ראש הממשלה בחר לתקוע ולעכב את תקציב מדינת ישראל לשנת 2015 שמעניק מלארדי שקלים למשרדים החברתיים, מסייע ומחזק את השכבות החלשות ומעמד הביניים, מוריד את יוקר המחיה והכי חשוב לא מעלה מיסים. לפיד אמר כי ראש הממשלה בחר להתעלם מאזרחי המדינה ומהצרכים שלהם לטובת קוניקטורות פוליטיות ולטובת חברי מרכז ליכוד.