הפיכת חקירת מצ"ח בפרשת ההטרדות והמחדלים בחטיבת גבעתי לגלויה ממשיכה לעורר סערה. אמו של אחד החיילים בגדוד המדובר מספרת בראיון בלעדי ל"מעריב-השבוע" כי בשבועות האחרונים בית המשפחה לא מתפקד וכי היא דואגת לחיי בנה, שנאלץ להמשיך ולחיות עם השלכות הפרשה, ללא הגנה מצד הצבא. 



"קשה להסביר את המציאות בבית בשבועות האחרונים. הסיוט הכי גדול בעולם זה לגלות שהבן שלך נפל קורבן במקום שהוא אמור להיות הכי מוגן", היא אומרת, "בשדה הקרב הוא חשוף, אז לפחות בבסיס אנחנו מצפים שהוא יהיה מוגן". 
 
האם מסרבת לפרט את הנסיבות בהן בנה מעורב בפרשה, אולם מספרת כי משפחתה ומשפחתו של חייל נוסף המעורב בפרשה שוקלים לפנות לעורך דין פרטי, שיתבע מצה"ל להוציא את חקירת הפרשה מידי הצבא. 
 

"אני רוצה לראות את הרמטכ"ל מתערב באופן מיידי. אני רוצה לשמוע את עופר וינטר מסביר איך יתכן שהחיילים פנו אליו והוא לא טרח להורות על פתיחת חקירה. אני יודעת שהוא נפנף אותם. אם הסמג"ד לא היה פונה לאלוף הפרשה הזו הייתה נקברת בתוך הנפש של הבן שלי". 
ש: את אומרת שוינטר ידע מהפרשה באופן ודאי?
"אני אומרת שאני יודעת מהבן שלי שני דברים. אחד, הייתה פנייה אליו. ושתיים, שאם דבר כזה קורה בתוך אחד הגדודים, שהם עמוד התווך בחטיבה, והוא לא יודע מזה - אז זה אומר הכל על התפקוד שלו".
 
האם הוסיפה כי "אני קוראת לרמטכ"ל להשעות את עופר וינטר לאלתר עד סיום החקירה. אני מקווה שתוקם ועדת בדיקה לסיפור הזה בראשות אלוף במילואים ושהחקירה תצא מן הצבא. צה"ל לא יכול לחקור את מחדליו, כמו שהמשטרה נחקרת על ידי מחלקה חיצונית במשרד המשפטים". 
הבן הפך לשבר כלי
אמו של החייל מספרת כי בנה הוא שבר כלי כבר כמה שבועות. האם טוענת כי בנה סיפר לה על חלק מפרטי הפרשה, שנחשפה עוד במהלך מבצע צוק איתן, אבל היא ביקשה ממנו לחכות עם חשיפת הפרשה עד לסיום הלחימה. "בדיעבד אני מתחרטת", היא מודה, "מצד אחד לא רציתי להוציא את זה במהלך המבצע ומצד שני שאני שומעת שבמהלך צוק איתן, המג"ד לקח פקידה לצימר שמומן על ידי קצינים ביחידה. אני מתחרטת שלא עמדתי על כך שזה יעלה גבוה יותר" (יצוין כי טענה זו נמצאת בחקירה וכולה בגדר חשדות). 
 
כזכור, הפרשה עצמה מגוללת שורה של חשדות חמורים הכוללים הטרדות מיניות של לוחמים, חשד לקיום יחסי מין תחת מרות של מפקדים, העלמות של אמצעי לחימה; וחקירת נסיבות מוות של שני חיילים ביחידה: אחד מהם היה אחראי על אמצעי הלחימה שנעלמו ושתה רעל למוות לאחר שנקרא לחקירה. במקרה נוסף, חייל שם קץ לחייו לאחר שהושפל כי תועד במצב אינטימי. 
 
כמו כן, נחקרים חשדות לזיוף מסמך המדווח על תאונת דרכים, שבו היה מעורב מג"ד חג'בי ורכישת ציוד אישי ומתנות בכספי תרומות.  קצין בכיר אמר כי מדובר בפרשה חמורה, שגם אם חלק קטן ממנה יתברר כנכון, יגרום הדבר לזעזוע גדול בחטיבה. "מעריב השבוע" פנה לאל"מ וינטר באמצעות דובר צה"ל, אך לא נמסרה תגובה.