ביקורת בציבור החרדי על תוכנית הרמזור: יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין דבריו על השארת הערים החרדיות הנמצאות בסטטוס "כתום" בתוכנית הרמזור של פרוייקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בסגר: "תכנית הרמזור מלווה בחקיקה המחייבת כי יוסרו ההגבלות מערים שיורדות מסטטוס אדום".

עוד אמר אשר כי "צריך לכבד את הפרמטרים המקצועיים ולהורות על שחרור הערים הללו באופן מיידי, זה יעניק תמריץ לרשויות לעבוד נכון ויגביר את אמון הציבור".

ח''כ יעקב אשר  (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ח''כ יעקב אשר (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

מוקדם יותר הבוקר, התייחס לנושא תוכנית הרמזור, ושינוי הסטטוס של ערים אדומות ראש הממשלה נתניהו בעת ביקורו בבית החולים רמב"ם בחיפה: "יש ערים אדומות שמראות כרגע, לפי הנתונים של הלילה, שהן מתחילות לצאת. אם אני לא טועה, שתי ערים אדומות מתוך חמש הערים, מתחילות לצאת. אבל אנחנו עדיין לא מוציאים אותן, זה תלוי בקיום ההנחיות".

"אני קורא לכל הציבור בערים האדומות, לציבור החרדי - קיימו את ההנחיות", הפציר ראש הממשלה. "אנחנו נאכוף, אבל לא פחות חשוב זה שאתם תאכפו על עצמכם. אם נעשה את זה, אז נצא מזה, ונצא בצורה טובה מהגל השני שמכה עכשיו בעוצמה בכל העולם. אנחנו יכולים לצאת טוב יותר מיתר מדינות העולם כפי שקרה בגל הראשון, אם נעשה את זה יחד".

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)

נתניהו התייחס גם לנתוני משרד הבריאות המשקפים ירידה בתחלואה בקורונה: "הגענו כבר לירידה של מתחת ל-1,000, עם שלושה אחוזי הדבקה, ממקום שהיינו עם 8,000, שהם 15 אחוז הדבקה - זו ירידה מהירה. לצערנו אנחנו רואים, כפי שחזיתי, שמדינות אירופה עוברות אותנו במהירות, כמעט כולן. הן עוברות אותנו משום שהן לא עשו את הסגר הזה. אבל אנחנו צריכים לשמור על ההישגים של הסגר ביציאה הדרגתית ובמילוי ההנחיות. אני מצפה שכולם יישמרו על ההנחיות - כולם, בלי יוצא מן הכלל".

קורונה - המשטרה סגרה בית כנסת בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה