לאחר התקלה שעיכבה את פרסום הנתונים אתמול, עדכן הבוקר (שני) משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אובחנו 559 מאומתים חדשים לקורונה לאחר שבוצעו 20,835 בדיקות, כך שאחוז הבדיקות החיוביות עמד על 2.9% בלבד. 

מהנתונים עולה עוד כי מניין הקורבנות נותר 2,397. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 506, בהם 206 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נדבקו 310,148 ישראלים בנגיף, בהם 13,911 חולים פעילים, כאשר מנגד החלימו 293,838 חולים. 

בתוך כך, אתמול הודיעו משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי כי ניסוי החיסון לנגיף הקורונה צפוי להתקדם, וביום ראשון הבא יחל שלב הניסויים בבני אדם. ההודעה מגיעה על רקע השלמת כלל האישורים, לרבות אישור ועדת הלסינקי, והשלמת ייצורן של 25 אלף מנות חיסון. הניסוי בבני אדם בישראל צפוי להתחלק לשלושה שלבים.

שר הביטחון בני גנץ מודיע על התקדמות לשלב הניסויים בבני אדם בחיסון לקורונה. צילום: דוברות משרד הביטחון

בשלב הראשון, שיחל כאמור באחד בנובמבר, ייקחו חלק עד 80 נסיינים, בגילאי 18-55 ובעלי בריאות תקינה. הנסיינים יתחלקו בין בית החולים שיבא ובית החולים הדסה עין כרם, שם יקבלו את החיסון ושם גם יעקבו אחר תגובת גופם לניסוי. כל מתנדב יקבל זריקה עם מנת חיסון או פלצבו (חיסון דמה), וישוחרר לביתו. במהלך שלושת השבועות הקרובים יתבצע מעקב אחר תגובת גופו לחיסון והחוקרים יבחנו האם מתפתחים בגופו נוגדנים לנגיף הקורונה.

בשלב השני צפוי הניסוי להתרחב לעד כמעט 1,000 מתנדבים נוספים שייקחו בו חלק, בהתאם להצלחת השלב הראשון. שלב זה צפוי להתחיל בחודש דצמבר והוא יתקיים במספר מרכזים רפואיים ברחבי הארץ. שלב זה נועד לאפשר לחוקרים לדייק את רמת המינונים של החיסון הניתן. השלב השלישי צפוי להתחיל בסביבות חודש אפריל 2021, אז יחוסנו עד כ-30 אלף מתנדבים. אם יוגדר שלב זה בהצלחה, יחלו במכון הביולוגי בהכנות לחיסון כלל האוכלוסייה.