האם ישראל תהיה המדינה הראשונה לחסן את כלל האוכלוסיה? על פי פרסום חדשות 12 חברת פייזר התחייבה לספק מהשבוע, ועד לחודש מרץ אספקה שוטפת של מאות אלפי חיסונים בכל שבוע.  לפי הדיווח, במשרד הבריאות מתכננים כבר לקראת סוף השבוע להתחיל לחסן את כל מי שהגיע לגיל 55 ומעלה.

בנוסף,
ל
אור השמועות על העברת פרטי המתחסנים נגד הקורונה בישראל לחברת פייזר, התראיין הערב (ראשון) שר הבריאות יולי אדלשטיין בחדשות 13 והבהיר: "המידע שמועבר הוא סטטיסטי בלבד. אף מידע אישי לא יועבר לחברה". אדלשטיין התייחס גם לסגר המהודק שחל בימים אלו בישראל ואמר כי "בגלל המוטציות לא נקבנו במספר חולים ממנו נתחיל לצאת מהסגר. אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות ורוצים לראות קו ירידה ברור. אנחנו יודעים שאי אפשר להחזיק את המדינה בסגר ללא גבול, אבל אני לא יכול להתחייב שנשחרר עוד שבועיים".

נתניהו ואדלשטיין מקבלים את מנת החיסון השניה. צילום: ללא קרדיט

"פרסמנו את ההסכם עם חברת פייזר בגלל השמועות על הדלפת מידע אישי. החוזה לא סודי, הוא פתוח לכולם ואנחנו אלו שפרסמנו אותו. המידע שמועבר? מידע סטטיסטי בלבד שמעניין את החברה כדי שהם יוכלו לראות את השפעת החיסון", המשיך שר הבריאות שהתייחס גם לנחיתתם של כ-700 אלף מנות חיסון אחר הצהריים: "בשורה לישראל. כשעוד חיסונים מגיעים זה מוריד את הפאניקה באוכלוסייה". לדבריו, החל מהיום מספר החיסונים גדל, מכיוון שמתחילים לחסן גם במנה השנייה של החיסון, ועל כן יש להגדיל את היכולת לחסן כמה שיותר אנשים.

שר הבריאות התייחס גם ליכולת האכיפה של המשטרה בימי הסגר ואמר כי נדרש שיפור באכיפתו בכל הארץ ולאורך זמן. "השיח המעליב נגד החרדים הוא פוגעני. ראיתי תמונות מתל אביב בשבת, לא היה שם אף חרדי, אך לא פוסל שיכולות להיות תמונות כאלו גם מבני ברק או מכפר ערבי. הממשלה יכולה להוציא תקנות ולשלוח שוטרים, אבל האחריות היא גם על הציבור", הסביר אדלשטיין.

לטענתו, הוא שומע את הביקורות מאולפני הטלוויזיה על ניהול המשבר, אך הוא אינו מקבל אותה: "מי שמדבר כשאין עליו אחריות, גם אם הוא מחזיק בתואר דוקטור, זה קל לו. כשאין אחריות, קל לשבת באולפן ולחלק הצעות, אך במציאות אף מדינה לא באמת מצאה פתרונות. אומרים תעשו סגר דיפרנציאלי – אי אפשר. אנשי ביטחון ורפואה עדיין יוצאים, אנשים שעובדים בעסקים חיוניים עדיין יוצאים, אז אי אפשר לסגור הרמטית".