ישיבת ממשלה בנושא קורונה תתקיים ביום שלישי הקרוב, בשעה 15:00, וזאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לעלייה הנמשכת בתחלואה במקביל למבצע החיסונים, ואמר: "אנחנו נמצאים במירוץ צמוד כרגע בין התפשטות המחלה עם המוטציות והחיסונים. אני מאמין שבשיתוף פעולה של כל אזרחי ישראל אנחנו ננצח במירוץ הזה". 

בהמשך דבריו, ציין כי אנחנו מביאים עוד חיסונים. "אני מקווה שהיום אנחנו נחסן כ-200 אלף איש וכך נמשיך במהלך השבוע, כדי לאפשר פתיחה הדרגתית, עם הדרכון הירוק, של חלקים מהכלכלה והחיים, עד שנפתח אותם לגמרי", הדגיש, "לצורך זה אנחנו נצטרך לקבל הערכה מה מצב התחלואה והאם דרושה תקופת זמן מוגבלת נוספת. את ההחלטה הזאת נקבל בישיבת ממשלה ביום שלישי, לכל המאוחר ביום רביעי ונודיע על כך בהתאם".

התור בכניסה למתחם חיסוני הקורונה בכיכר רבין בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

מוקדם יותר היום, ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של תוכנית 'מגן ישראל', הסבירה בראיון ב-103FM: "אנחנו רואים שיש ירידה במקדם ההדבקה, מה שאומר שאנחנו צופים שבהמשך השבוע ובשבוע הבא נתחיל לראות ירידה בתחלואה". היא הדגישה כי "עדיין, המצב הוא קשה שיוצר עומס גדול על בתי החולים ורואים את התוצאות שלו על התמותה".

לדבריה, בשביל שזה ימשיך ויירד, צריך לשמור על הנחיות הסגר, להישאר בבית, ולהתחסן. "במצב הקיים, אנחנו רואים שאם נפתח בסוף השבוע הזה ונסיים את הסגר אחרי שבועיים, יש צפי שהתחלואה תמשיך לעלות, ואז אנחנו לא רואים יציאה. הכרחי שיהיה צורך בשבוע נוסף של סגר שיכול להביא אותנו ל-R של פחות מאחת ולהתחלה של ירידה במגמת העלייה של החולים הקשים", הוסיפה.