נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הודיע הערב (רביעי) שהמדינה תיכנס, שוב, לסגר כללי ביום שישי הקרוב. בנאום מיוחד שנשא לאומה הצרפתית הודיע מקרון שבשל הצורך הבהול להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה מחדש במדינה, הבחירה בסגר היא הכרחית. בשלב ראשון צפוי הסגר לארוך 15 ימים. 

הנחיות הסגר צפויות להיות קשות ומחמירות, בדומה למגבלות שהוטלו בצרפת במהלך הגל הראשון בחודש אפריל. אזרחי המדינה יוכלו לצאת מבתיהם רק לטובת רכישת מצרכים חיוניים ותרופות, וכן לשם ביצוע אימוני ספורט אישיים. 

קורונה באירופה (צילום: רויטרס)

בנוסף, כל האזרחים שביכולתם לעבוד מהבית ידרשו לעשות זאת, ותותר יציאה לעבודה רק למי שיוכיח כי אין באפשרותו לעבוד מרחוק. ההבדל המשמעותי ביותר לעומת הסגר שהוטל בגל הראשון הוא שבשלב ראשון מערכת החינוך תמשיך לפעול כרגיל. 

"הנגיף מתפשט במהירות רבה יותר מאשר דמיינו בתרחישים הפסימיים ביותר", אמר הנשיא. "כמו כל שכנותינו, גם אנו שקועים כעת במאבק בנגיף שמתפשט במהירות מסחררת", הוסיף מקרון בנאומו הערב. 

בימים האחרונים נרשמו שיאי תחלואה בצרפת, עם עשרות אלפי חולים חדשים ומאות מתים מדי יום. מקרון הבהיר כי ההקלות בסגר יחלו כאשר ירשמו בצרפת פחות מ-5,000 חולים חדשים ביום.