יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב היום (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו: "ראש הממשלה, אם אתה באמת רוצה לעבוד עבור אזרחי ישראל - תוכיח. תביא תקציב מדינה, אפשר למנות בכירים למשרות מפתח שיקדמו את ישראל בהליך ראוי ונקי אותו אתה תוקע כבר 4 חודשים. אז ורק אז נוכל לעבוד עבור אזרחי ישראל. ועכשיו מכל הלב, מזל טוב ליום הולדתך".

לציוץ של גנץ קדם ציוץ של נתניהו, בו נכתב: "בעת הזאת של מגיפת הקורונה אני קורא לכחול לבן להפסיק עם הספינים, לחזור לאחדות ולעבוד איתנו למען אזרחי ישראל".

בתוך כך, גנץ התייחס בשעות הבוקר לגילוי המנהרה אתמול, תקיפה בסוריה שיוחסה לישראל ולהתפתחויות הפוליטיות. גנץ הבהיר בראיון בכאן ב' כי "נפעל ככל שנדרש כדי להרחיק את האיראנים בסוריה", ואמר עוד: "אם לא תהיה ממשלה מתפקדת ותקציב לשנה, שנתיים ושלוש - אנחנו נבחן את צעדינו מחדש".

"גילוי המנהרה וכלל המערכת שסביבו זה הרבה אנשים טובים, ואני קורא לאנשי הדרום להמשיך לחיות את חייהם", אני גנץ בפתח דבריו. אפשר להמשיך לחיות בשקט". הוא הסביר כי "שינינו את המדיניות מול רצועת עזה - אנחנו מחזקים את ההרתעה. כשאני רוצה להגיב אני מגיב". 

כשנשאל על האפשרות לעסקת שבויים בקרוב, אמר: "לא יכול להגיד שזה מתקרב אבל יש מבחינתנו שלושה עקרונות שצריך לסגור. צריך לנסות לקדם את ההסדרה. אנחנו נמשיך לדאוג לתושבים, למיגון שלהם, לחקלאות, לכל מה שצריך".

גנץ תוקף את נתניהו

בהתייחס לתקיפה בסוריה, שיוחסה בכלי תקשורת זרים לישראל, אמר: "אני לא נכנס למי ירה על מי בלילה. צה"ל פועל בכל הגזרות. נפעל ככל שנדרש כדי להרחיק את האיראנים בסוריה".

זה מה שעשינו גם הלילה?
"שמע, דברים קורים".

כשנשאל על העיסוק בפרשת הצוללות, השיב: "לא רוצה להתעסק בפוליטיקה, אותי מעניין שתהיה ממשלה מתפקדת ותקציב. בלי שני אלה אין תפקוד במדינת ישראל בעידן הכי קשה שלה. אני פחות אעסוק בהטרלות".

נראה שהגעת לקצה ואתה בתוך השטיקים והטריקים. אתה לא עומד לפרק את זה?
"חייבים תקציב. כל המשאבים צריכים ללכת לשם. כשאני שואל את עצמי ואת חבריי מה אנחנו עושים שם אני אומר שאנחנו אנשים צנועים, לא מחזיקים ארמונות פאר, ישרים, הגונים".

ההפך מביבי והליכוד?
"אם לא תהיה ממשלה מתפקדת ותקציב לשנה, שנתיים ושלוש, אנחנו נבחן את צעדינו מחדש. יש לנו מספיק כלים. אני מזמין אותך לראיין אותי עוד שבועיים או שלושה".

אני מבין מזה שאז תחליט אם לפרק את השותפות או לא?
"אני קם כל יום למאבק ביטחוני, למאבק בקורונה ולמאבק פוליטי. מה שמניע אותי זה מה טוב לאזרחי ישראל. אנחנו משרתים נאמנה את הציבור ונמשיך לעמוד על העקרונות שלנו".

אם זה לא יקרה אתה רואה ממשלה עם נפתלי בנט או יאיר לפיד בראשה?
"בלי שמות, אני רואה אלטרנטיבות נוספות".