גורמים ששוחחו בימים האחרונים עם שר הביטחון ויו"ר כחול לבן מספרים שהוא משדר בעיקר תסכול מהמצב וכעס על נתניהו. "נמאס לי", אמר למקורביו. "באתי לפוליטיקה כדי לתרום, לא כדי לסבול", הוא אמר. "אני מרגיש שאני כל הזמן בולם את מה שנתניהו ואנשיו מנסים לקדם. אבל לא באתי להיות בלם. באתי לקדם דברים. אני מקיים הסכמים ומצפה לאותו הדבר גם מראש הממשלה. תקציב זה עניין עקרוני, ונמאס לי מהמשחק שנתניהו כופה עליי ועל כל המדינה". גנץ הבהיר כי אם לא יהיה שינוי משמעותי בהתנהלותו של נתניהו, המדינה תלך לבחירות. חלק מאותם מקורבים מספרים כי חדלו לנסות לשכנע אותו שיש למצוא פשרה עם הליכוד ולא ללכת לבחירות.

עם זאת, מאחורי הקלעים נמשכים המגעים בין גורמים משתי המפלגות. גורמים בליכוד ובכחול לבן אומרים כי קיימת הבנה שהאינטרס של מרבית השרים וחברי הכנסת משתי המפלגות, כמו גם של נתניהו וגנץ, הוא בהמשך קיומה של הממשלה המכהנת, כי האלטרנטיבות של השניים גרועות בהרבה.

גנץ: "הדלפת הטיסה לסעודיה היא צעד חסר אחריות"

בכיר בליכוד אומר שנתניהו שוקל ללכת לבחירות, משום שהוא לא מוכן להשלים עם העובדה שגנץ נותן גיבוי לשר המשפטים אבי ניסנקורן, החותר תחת ראש הממשלה. מצד שני, גנץ לא יכול להשלים עם העובדה שנתניהו ממשיך לחפש תחנות יציאה במקום קיום הרוטציה.

"ראש הממשלה כל הזמן מתלבט בשאלה אם ללכת לבחירות", מספר גורם בליכוד. "הסקרים האחרונים, שמראים 30 מנדטים לליכוד, מעודדים אותו". גורם אחר בליכוד מוסיף: "כדי למנוע בחירות לא מספיק לסדר רק את עניין התקציב. צריכים לחתום על ניסוח חדש של ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. דרוש סבב של תיקון פרצות, כולל הסכמות על ועדת המינויים".

נושא נוסף שמטריד את נתניהו הוא החלטת בג"ץ בשאלה האם יוכל לכהן כראש הממשלה חליפי לאחר הרוטציה או שהתפקיד פסול. בליכוד מציעים פתרון: במסגרת התיקונים בהסכם הקואליציוני יוכנס סעיף, שלפיו אם בג"ץ ימנע מנתניהו לכהן כראש ממשלה חליפי - הוא ימשיך לכהן כראש הממשלה. יש להזכיר כי בהסכם הקיים, משמעות הפסילה של בג"ץ היא הליכה לבחירות מוקדמות. בסביבת נתניהו מעריכים שבג"ץ לא יתערב בנושא, גם כדי לא להביא את המדינה לבחירות מוקדמות.

שעת מבחן תגיע מחרתיים, כשמליאת הכנסת תצביע על הצעת חוק לפיזור הכנסת שתעלה סיעת יש עתיד־תל"ם. אתמול אמר גנץ בישיבת שרי כחול לבן כי ההחלטה על אופן הצבעת סיעתו תתקבל רק ביום רביעי. בליכוד אופטימיים ומעריכים כי ברגע האמת כחול לבן לא תתמוך בפיזור הכנסת.