יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, התראיין הבוקר (שני) ל"כאן ב'" בעניין ההצבעה הצפויה על פיזור הכנסת, ואמר: "כחול לבן יודעים שאני צודק, כל השיקולים בממשלה הנוכחית הם לא ענייניים". הוא הוסיף וקרא לכחול לבן לחבור להפלת נתניהו. גם שר המשפטים אבי ניסנקורן, הודה בראיון לגל"צ כי הכדור בידיים של כחול לבן: "אם כחול לבן תחליט שהממשלה לא תמשיך, היא לא תמשיך". 

"בשביל לאחד ולבנות, אני אומר לכחול לבן, תצביעו ונוריד את נתניהו תוך 48 שעות. הם יודעים שאני צודק, הם כבר לא חושבים שיצא משהו טוב מהממשלה הזו, כי כל השיקולים בה לא ענייניים. הם יודעים שנתניהו מוכר לעם ישראל שהכל בסדר והכל לא בסדר. יושבים כחול לבן ממשלה ואומרים, הדבר הזה לא טוב", אמר לפיד. "הגיע זמנם לעשות, אם ישראל לפני הכל, ולא הכיסא לפני הכל, אז שיעשו. אנחנו צריכים ממשלה שתקום בבוקר כדי לאחד ולבנות את העם". 

הוא הוסיף בעניין ניהול משבר הקורונה כי: "יש מדינות שמנהלות את זה בצורה טובה, אבל אנחנו לא, כי נתניהו במקום אחר. אתמול, במקום להתעסק בכישלון הפיילוט, הוא התעסק עם עורכי הדין שלו". בעניין התקציב, אמר לפיד: "היום ה-30 בנובמבר, איך יהיה תקציב? אם התקציב מוכן, למה הוא לא עבר? מה שקורה עכשיו, מנוהל משיקולים לא ענייניים, אז פשוט לא קורה כלום. הניהול הוא כושל". 

מיד אחריו, התראיין גם שר הכלכלה עמיר פרץ, ל"כאן ב'" ואמר: "אנחנו מתואמים עם כחול לבן, ואני מניח שהסיכויים שנצביע לפיזור הכנסת הם מאוד גבוהים. אני חושב שזו העמדה המתגבשת".

הדיון בוועדת הכנסת על חוק פיזור הכנסת

במקביל לכך, ניסנקורן התייחס אף הוא להצבעה על פיזור הכנסת, והבהיר: "נתכנס בשלישי בערב ונקבל החלטה. נשב מחר עם גנץ ונקבל החלטה מה עושים בנושא הזה. אני חייב להגיד - היועמ"ש ובג"ץ באו והוציאו כרטיס אדום למדינה. היה צריך להעביר לכנסת את התקציב ל-2020 ו-2021. כולם יודעים שכרגע תקציב לא עובר מסיבות אישיות, ולא יכול להיות שאנחנו במדינה שמתנהלת בצורה כזו". 

לדבריו, "אם כחול לבן תחליט שהממשלה לא תמשיך היא לא תמשיך, וללא תקציב היא לא תמשיך. יש פה תקופת קורונה, מצב כלכלי-חברתי קשה ושסע היום ונורא. אי אפשר להמשיך להתנהל בצורה הזו. ראש הממשלה צריך לעשות שינוי של 180 מעלות, לצערי זה לא קורה".

יו"ר סיעת כחול לבן, איתן גינזבורג, הסביר בגל"צ, כי הוא לא שולל את העברת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית בלבד: "כחול לבן תקבע את לוחות הזמנים על סמך התנהגות הליכוד. אנחנו לא רוצים בחירות, אבל אם הליכוד לא רוצה בשותפות - נלך לשם".

בתוך כך, אמר סגן שר הבריאות יואב קיש כי "גנץ צריך לשבת עם הליכוד ולהעביר מהלך של חקיקה שתאפשר את דחיית מועד התקציב".