שר הביטחון בני גנץ דיבר הערב (שבת) במטה המרכזי בערוץ 13, שם תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני לא באתי לדקור אנשים בגב, בשביל התחמנות הזאת יש את המקור". הוא הוסיף: "הסיבה שאנו הולכים לבחירות היא כי נתניהו בחר ללכת לבחירות. לא טוב למדינה ללכת לבחירות כרגע".

עם זאת, הוא אינו מסתיר כי הבחירות מותנות באם נתניהו לא יענה לדרישות כחול לבן. הוא אמר: "בסופו של דבר אם בתקופה הכי קשה של מדינת ישראל נתניהו בזבז את הקרדיט הציבורי שנתנו לו, הוא יצטרך ללכת הביתה - ואנחנו נדאג לזה". גנץ המשיך ותקף את נתניהו: "אני מביא לציבור משהו אחר. אם הוא רוצה להצביע לשקרנים ולתחמנים שיצביע למקור. אני מביא דבר אחר, אני דואג למדינה. נשמע לך סביר שאנו באים להגדיר תקציב לשבוע? זה מתאים למטבח לא למדינה. אנחנו צריכים ניהול קפריוזי של הקורונה?". 

תוצאות הצעת החוק לפיזור הכנסת (קרדיט: ערוץ הכנסת)

כשנשאל על חבירה ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, השיב: "מאחר וההסכם קובע שאני לא יכול להיות ראש ממשלה חלופי בכנסת הנוכחית, אם היתה אפשרות להקים ממשלה חלופית עכשיו, הייתי הולך עליה". הוא הוסיף: "מי שרוצה להצטרף אלינו, מוזמן". באשר לרמטכ"ל לשעבר, גדי אייזנקוט אמר: "את מה שקורה בינינו נשאיר ביני לבינו, אך אשמח מאוד אם יצטרף".

בתגובה לראיון של גנץ, פורסם מטעם הליכוד: "גנץ בפאניקה בגלל מצבו בסקרים ולכן הוא מקיים ראיונות נואשים ועושה שימוש פוליטי בוטה בצה"ל כדי לקדם את ה-'פייק-צוללות', אף שהעיד בעבר שאין בה דבר. יועציו צריכים להמליץ לו להצטרף לראש הממשלה במאמצים להביא חיסונים, להיאבק בקורונה, להביא עוד סיוע כלכלי לאזרחי ישראל ולחתום על עוד הסכמי שלום היסטוריים".

כזכור, בשבוע האחרון, אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את ההצעות לפיזור הכנסת, ברוב של 61 תומכים לעומת 54 מתנגדים. בתגובה לכך, נתניהו הביע את התנגדותו למהלך ואמר: "בני גנץ צריך להרים את האמברקס, הוא צריך לעצור את ההידרדרות לבחירות ולעצור את ההשתלחויות חסרות הרסן. זה לא מאוחר מדי. אסור לגרור את המדינה לפוליטיקה של בחירות כשצריך להתמקד בקורונה, בבריאות, בשיקום הפרנסה של כל אזרחי ישראל".