מספר מדינות ערביות מוסלמיות צפויות לנרמל את היחסים עם ישראל, אבל רק לאחר הבחירות לנשיאות בשבוע הבא, כך אמר היום (שלישי) נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.


כאשר נשאל אם עוד מדינות בדרך לנרמול היחסים עם ישראל, לאחר שישראל הקימה קשרים דיפלומטיים עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודן בחודשים האחרונים, טראמפ ענה כי "כרגע יש לנו חמש מדינות, אבל ככל הנראה תשע או עשר ממש בתהליך. יש לנו הרבה, אני חושב שיהיה לנו הרבה מהם". מאוחר יותר הוסיף בשיחה עם הכתבים: "ההתקדמות בחזית הזו תהיה בעיקר אחרי הבחירות ביום שלישי הבא".

"אנחנו עושים הרבה עבודה עכשיו. אני מעורב בכל הדילים האלה. יש לנו שלום במזרח התיכון בלי שום כסף ובלי דם", אמר טראמפ והוסיף כי האחרונה מבין המדינות שביצעה נורמליזציה לקשרים עם ישראל, סודן, שהודיעה על הצעד ביום שישי, היא "תוספת נהדרת, מכיוון שכידוע הייתה לה עוינות אדירה עם ישראל". 
 
הנשיא אמר כי גישתו כלפי המזרח התיכון הייתה "שונה בהרבה ממה שעשינו מזה 30 שנה, ולכן אנו נרגשים מאוד". מקורות המקורבים לראש המוסד, יוסי כהן, אמרו ל"ג'רוזלם פוסט "בתחילת השבוע כי כהן הודיע שהנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה. אם ייבחר טראמפ מחדש, ריאד יכולה להודיע ​​על המהלך כמעט מיד, אך אם המתמודד הדמוקרטי ביידן ינצח, הם יחכו לראות אם הוא מבקש לקשר את המהלך להתקדמות במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.